Annons:
Etikettövrigt
Läst 2650 ggr
Whippetgerbilen
2014-08-26 15:06

Någon mer som har munkorg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om det är någon mer hundägare som har munkorg till sin hund? Många kanske tycker varför ska den ha det? Jag frågar varför inte? Våran hund har ett väldigt stort problem med andra hundar och han har bitit mig hårt i benet så jag har ett ärr som nog aldrig kommer att gå bort. Så det är våran anledning. Varför har ni munkorg? Har tyvärr ingen bild på munkorgen men han har en sån här munkorg som Greyhounds har på kapplöpningsbanorna så den är lätt och stadig 😎Det här hundproblemet ska vi försöka lösa, han ska gå en kurs och har blivit chipkastrerad, har även försökt med lite svallerträning.

Dogs is my world ♥

Annons:
Fridaaaa
2014-08-26 15:19
#1

Japp har till Lillan.
Hon är osäker och när vi tränar det sociala eller är hos veterinären är den på. Underlättar träningen samt tar hänsyn till folk också. Säkerhet med, visst hon har inte bitit men känns ändå tryggare och folk låter ju inte alltid bli andras hundar heller så man vet ju aldrig…
Har en i läder med rem mellan ögonen, sitter bäst på henne av de jag testat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
2014-08-26 15:20
#2

Munkorg hade vi på en hund jag tränade för extra säkerhetsåtgärd, skulle han på något vis komma lös så skulle han kunna attackera både människor & hundar som beter sig hotfullt.

På mina vovvar har jag aldrig haft därför att jag aldrig behövt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

kalindas
2014-08-26 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har munkorg inne på min collie, då han lätt slår över i osäkerhet/rädsla och ger sig på hundar och katter i sin närhet.  Så nu när jag har en kattunge hemma  som jag vill behålla i helt skick, så köpte jag en munkorg till honom.
En som är gjord till greyhound och som han både kan flämta och dricka vatten i.

/Elisa

[fabienne]
2014-08-26 18:16
#4

Jag ska iväg och köpa en munkorg imorgon till min dåre. Han äter allt skit han hittar ute och det funkar inte längre. Jag har tänkt använda den när han är i närheten av smådjur som katter och höns också då jag inte litar på honom runt dem. Jag hoppas jag hittar någon som passar bra imorgon bara. Han har lite knäpp form på skallen. 🙂

Sugar Mist
2014-08-26 19:24
#5

Har en munkorg som jag hade till min förra aussie pga att han hade lätt till att ta till bett om han kände sig trängd.

-

[Forest]
2014-08-26 20:03
#6

Har munkorg med här men den används inte, tanken är när man åker buss/tåg så ska den användas lite som säkerhet. Skaffa den till Donna som med åt en massa skit ute och vart dålig i magen, nu tränat in spotta ut så värst mycket fynd är inte längre intressant :)

Annons:
VildaVittra
2014-08-26 21:44
#7

Jag har en munkorg i händelsen av att någon av jyckarna blir skadade och behöver lyftas, det borde alla ha som säkerhetsåtgärd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Luckysoul
2014-08-26 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag hade munkorg på min ett tag då han blev otroligt oförutsägbar och attackerade utan minsta varning. Nu har vi fått bort det och det är väldigt sällan han gör utfall =)

Nu använder jag mest munkorgen som en kul grej, för att han fortfarande ska vara van vid den =) Men jag kommer använda den i situationer som kan involvera polis, brandkår och ambulans, som en säkerhet då han är en väldigt osäker hund. Jag har aldrig behövt använda den vid sådana situationer men man vet aldrig när en munkorg kan behövas för att undvika att hunden skadar någon eller i värsta fall blir skadad själv.

Fialialej
2014-08-27 11:51
#9

Jag har funderat på att börja ha munkorg på Alva när vi ska in till stan/åker kollektivt. Folk är så respektlösa och hon är gamska osäker. Hon känner sig ofta trängd och då vet manju inte riktigt hur det kan gå. Tror många också förknippar munkorg med att man ska hålla sig undan för att hunden är "farlig" så det kanske kan hjälpa mot alla idioter som ska klappa…..

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: