Annons:
Etikettövrigt
Läst 944 ggr
CantTouchThis
2014-08-22 11:37

Dålig relation

Hejsan, jag har lite problem med min hund och mig själv..ja våran relation. Tänkte försöka beskriva lite kort och se ifall det finns någon som kan ge mig tips på vad jag ska göra.

Jag har en underbar 2årig hanhund här hemma, han är nog som dom flesta vill att deras hund ska va, tillgiven och villig att lära. Han vill nog inget hellre än att vara till lags. Ligger gärna i knät och myser osv.

Problemet är att vi har väldigt svårt att förstå varandra och vi har inte alls "klickat" om man nu kan säga så det låter så dumt att säga så men vi trivs nog inte riktigt i varandras sällskap. Det märks tydligt på honom att han vill vara med sin husse hellre än med mig. Jag har tagit hand om honom sen han var valp helt själv och husse har liksom hängt med på ett hörn lekt med honom ibland och gett mat när jag bett honom.

Jag vet inte varför det blev såhär men jag måste ha gjort endel felsteg på vägen och jag vill gärna reparera våran relation om det nu går..jag har funderat på att gå någon kurs med honom bara på skoj men jag är rädd för att han inte kommer tycka att det är roligt att göra det med mig och att vår relation ska bli sämre.

Jag har så himla svårt att läsa av honom han är rätt nervös av sig jämfört med mina andra hundar.

I övrigt är han en glad hund som älskar att busa med sina kompisar och alltid går & viftar på svansen pigg & alert.

Tanken att omplacera honom har väl flugit förbi men jag vill prova allt innan jag överväger det. Det känns så sjukt att säga att jag inte känner min hund..

Vet inte om det ens behöver tilläggas men gör det för att slippa frågor om det men jag har ALDRIG tagit i honom på ett hårdhänt sätt.

Är det någon som har bra tips eller varit med om något liknande..behöver desperat hjälp.. Tack på förhand!

Annons:
Upp till toppen
Annons: