Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1121 ggr
JonnaCecilia
2014-08-21 22:04

Längtan efter hund

Hej! Tänkte höra om det finns fler här som jag, som för tillfället är hundlösa eller har varit, och längtar så men det är inte möjligt än?! Jag längtar så efter att skaffa hund, jag är uppväxt med hund, och kommer skaffa hund, men jag vet ju vilket ansvar det är och vill ju bara det bästa för min hund, därför väntar jag tills det är mer lämpligt. Tills läget är mer stabilt. Min sambo måste vara ombord och han är inte redo än. Jag känner mig som en som längtar efter barn, skillnaden är att jag har aldrig varit intresserad av barn, jag bara längtar efter hund! Barn får jag nog av när jag träffar barn i min närhet, men hund värker det i hjärtat efter! Pga sjukdom måste min sambo ta mycket ansvar för motionen av hunden, jag kommer nog stå för mycket aktivering och fostran och tanken är att det så småningom ska bli en servicehund. Men det krävs att min sjukdom stabiliseras lite så att jag orkar utbilda hunden! Moment 22 det här! Jag "behöver" en servicehund för att jag är sjuk, men jag är för sjuk för att ha en hund! Blir jag frisk nog lär väl försäkringskassan säga att jag är frisk nog att jobba… Eller vänta, det gör de ju redan! ;)

Annons:
kigon
2014-08-21 22:14
#1

Jag känner också lite så… Jag har ju hund men kan endast träffa honom under helger, så det blir 5-6 dagar i veckan som hundlös 😕

Men just nu studerar jag, och om 2 år kommer jag förmodligen vara arbetslös eller sjukskriven. Så även om jag hade kunnat skaffa hund om ca ett år så vill jag inte utsätta den för en eventuell omplacering/flyttande hit o dit eftersom framtiden är så osäker… Så jag kommer få vänta tills framtiden är säker en bra tid framöver vad gäller boende & jobb, och det är som sagt minst två år, säkerligen mycket mer 😕

Sedan är jag i långdistans med inga möjligheter att flytta ihop på väldigt många år, så även att hunden blir 100% mitt ansvar kräver också mer utav en som jag måste ta hänsyn till…

Kanske om 2-4 år, men jag har väl tur att kunna vara med hund 1-2 d/v även om det känns så tomt resten av dagarna 😭

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

JonnaCecilia
2014-08-21 22:21
#2

Mmm, samma här, det kommer ta ett par år innan mina hunddrömmar blir verklighet, minst. Men som du säger, man vill ju ha ett stabilt hem för vovven! Jag hjälpte mamma lite med hennes hund förra våren, men kunde inte fortsätta för min sjukdom blev sämre :( Ska iallafall flytta närmre henne(till samma stad, nu bor jag 8 mil bort) snart så kan jag träffa honom oftare! :)

JoannaLi
2014-08-22 20:11
#3

Jag längtar så det är inte sant, och jag pratar om det jämt, och planerar för fullt! …Trots att det är minst fyra år kvar. Ibland känns det lite tröstlöst att tänka på att jag är femton, har nian och gymnasiet kvar innan jag ens planerar att flytta hemifrån, och därifrån ska man ju kunna skaffa jobb och försörja sig själv, spara ihop pengar ifall man behöver dem för typ veterinärräkningar, kunna ta ledigt ett bra tag från jobb för valptid, och spara ihop pengar för själva kostnaden för valp och tillbehör, innan man ens ska kunna fundera på att börja kolla på valpar. (Fast det gör jag ju redan, whoops! :D)

Men samtidigt så är det lite härligt att ha koll också. Att när det börjar finnas möjlighet, då vet jag vad jag ska göra. Och tills dess kan man ju alltid drömma ^^

Upp till toppen
Annons: