Annons:
Etikettövrigt
Läst 5185 ggr
[Tilleli]1
2014-08-19 22:05

Sover hunden i sängen?

Sover era hundar i sängen? Skriv gärna ras på hunden :)

Min mops gör det när jag bär upp henne för att jag vill ha henne där. Ibland märker jag att hon blir för varm och då lyfter jag ner henne på golvet igen, och ibland vandrar hon runt lite i sängen för att välja ny sovplats :)

Annons:
htt
2014-08-19 22:07
#1

Mina två dansk-svenska gårdshundar sover självklart i sängen, vet inte många gårdshundar som inte väljer att sova där, helst under täcket ;)

[Thiah]
2014-08-19 22:07
#2

När vi har hund så ja, den kommer få sova i sängen. Katterna gör det ju också :)

Hildgrim
2014-08-19 22:09
#3

Min mexikanska nakenhund sover alltid i sängen under täcket. :)

VendelaS
2014-08-19 22:09
#4

Min schapendoes sover i sängen ;) Ibland kan hon hoppa ner under natten och lägga sig i korgen eller på golvet, men oftast ligger hon kvar i sängen hela natten. Helst så tar hon mattes kuddar ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Wellcraft
2014-08-19 22:11
#5

Lagotto, ja.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

labradoodle
2014-08-19 22:19
#6

Svar nej. Blandras labbe/pudel. Orsaker: 1. Jag har pälsdjursallergi och vill därför inte ha djur i sängen 2. Har oavsett för liten säng för att dela den med en klumpig hund för tillfället 3. I sängen är han är otålmodig, byter ställning, blir för varm, lägger sig i mitt ansikte, sparkar mig o.s.v. Han verkar trivas bäst på golvet eller i bia-bädden.

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Honestyisdead
2014-08-19 22:20
#7

Hades fick inte.  För det första ingen plats, för det andra drog han upp osynlig skit i sängen med pälsen.

Max var ju liten, och mamma hade lärt honom att han fick. Så det hände ibland, som tur är ville han sällan ;)

Michaela-N
2014-08-19 22:20
#8

Ibland och ibland inte. Ibland tröttnar vi på varandra och då hoppar hunden ner och sover resten av natten i biabädden.

Sugar Mist
2014-08-19 22:24
#9

Njä, händer väl. Har inget emot att han hoppar upp på kvällen och myser en stund, men när jag ska somna ligger jag oftast och vrider mig för att somna och då är det lite knepigt med en 27kg's klump mitt i allt så han puttas/hoppar ner för att sedan när jag somnat hoppa upp en stund till under natten, och sen på morgonen blir det morgonmys :)

-

Tiddelum
2014-08-19 22:24
#10

Mina 3 chihuahuor sover alltid i sängen men blir det för varmt föredrar dem golvet :)

De envisas med att sova under täcket, så de får väl skylla sig själva om det blir för varmt 😛

Aristarcos
2014-08-19 22:27
#11

Ja och Nej, vår welsh springer spaniel sover ibland hela natten i sängen, andra gånger en kort stund, ibland varierande mellan säng och biabädden i sovrummet.

Jetaime
2014-08-19 22:29
#12

Ja ibland, och det är en liten aussietik jag har.

FjantYoda
2014-08-19 22:35
#13

Såklart! Vi delar säng oavsett hur liten den är, eller hur varmt det är ;) Förra veckan delade vi en bäddsoffa hos pappa, den är väl en sådär 80 cm bred ;) och tidigare hade vi en 120 säng som vi sov två vuxna + min nakenblandning i! Helst sover han under täcket allra helst tryckt mot antingen matte eller husse beroende på vem som ligger bäst till! 

Nu har vi däremot skaffat en 180 säng så vi ryms alla 3 utan problem :D

Min fjant är Papillon, Chinese Crested, Toy Pudelblandning i stort ett utan hår så han älskar lite extra värme ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
Ambrose
2014-08-19 22:35
#14

Nää, hon tycker att det blir alldeles för varmt. Sover inte ens i sin bädd utan föredrar bädden, men hon börjar lära sig att hoppa upp i den och då får man pussar så det heter duga :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Scorpio97
2014-08-19 22:57
#15

Nepp. Mitt rum är hundfritt för att min katt ska ha en plats där hon får vara i fred, och syrran blir galen på allt hundhår så där får hon inte heller vara.

Hon får inte heller vara i mammas säng eller i tv-soffan, pga håret samt att hon inte verkar klara av att sova med mamma. Hon kan inte riktigt slappna av om inte mamma ligger blickstilla, eftersom hon är rädd att vara i vägen. Så hon sover under sängen eller på golvet, så är alla nöjda. 

Blandrastik på cirka 25 kg.


//Jessie

CissiD
2014-08-19 22:58
#16

Ja vi har en Lancashire Heeler valp. Jag hade bestämt mig för att han inte skulle få vara i sängen av flera skäl men mitt i rumsrenhets träningen så ändrades de planerna eftersom jag fick sova 4 timmar extra varje natt. Så nu sover han i sängen men hoppar ner ibland då det är över 30 grader inomhus så blir det varmt att trängas i sängen. Men så fort han är lagom temperatur så kommer han tillbaka och vill upp. De e otroligt mysigt med hund i sängen!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[fabienne]
2014-08-19 23:08
#17

Japp. I sängen, under täcket och så tätt mot mig eller min pojkvän som det bara går. Vi brukar göra en luft-tunnel i täcket åt honom så att han inte storknar där inne. Jag tycker det är jättemysigt att ha honom nära på natten och det skulle kännas jättetomt om han inte sov i sängen med oss. Han är en liten blandras på 10 kilo. Staffe/chihuahua/chinese crested.

Misarn
2014-08-19 23:10
#18

Nej det blir på tok för varmt, mysa kan vi göra men dom får inte sova tillsammans med oss, då har dom en bedd bredvid sängen :-)

Paxxa
2014-08-19 23:14
#19

Inte mim nuvarande för hon kissar i sängen. Råtta. Alla andra har sovit i sängen.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Lilllens
2014-08-19 23:35
#20

Ja, de fick en egen hundsäng som det var tänkt att de skulle sova i. Gick bra ett tag men sen ville de tillbaka till sängen. Mopsen sover på kudden bredvid mitt huvud och mopsmixen under täcket.

Annons:
IngaTrnqvist
2014-08-19 23:39
#21

Japp, papillonblandis som sover vid mina fötter eller på huvudkudden.

IngridSvensson
2014-08-20 00:41
#22

Ja, lundehund somnar oftast i sängen. Dock så hoppar han ner i i sin lilla bädd under natten. Han varvar mellan säng och bädd under nattens gång.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Agda
2014-08-20 03:26
#23

Nej, min gråhund vill inte ligga bredvid mig i sängen när jag sover, även fast jag nu har en bred säng. Under de 6 år jag har haft henne har vi bara somnat bredvid varandra 1 gång. Ligger hon i sängen när jag ska sova brukar hon hoppa ner direkt när jag lyfter upp täcket, eller när jag lagt mig och släckt lampan. Trist tycker jag då hon tar så liten plats, har tidigare haft mina föräldrars hundar (finsk stövare och golden) sovandes i min säng någon gång, de tog så mycket plats så det var inte skönt att sova med dem.

Karolina-H
2014-08-20 07:28
#24

Den mindre Kajsa ligger alltid i sängen men hon ligger vid fötterna och tar inte särskilt mycket plats. Hero som är lite större ligger en stund i sängen men hoppar ner när det blir för varmt :)

Codeavalone.blogg.se

JoannaLi
2014-08-20 07:39
#25

De får mer än gärna sova i sängen, men de gör det alldeles för sällan enligt mig ^^

Jappe - jämthundshanen - kan göra det ibland på vinterkvällarna, då kan han ligga någon timme i alla fall, innan det blir för varmt för honom. 

Tassa -jämthundstiken - kan göra det om man tar en ordentlig sovmorgon, och därmed går och lägger sig igen efter morgonkissningen, då kan hon mer än gärna följa med och ligga på armen alt. sno kudden :D

SuperLimm
2014-08-20 07:39
#26

Min cocker sover i sängen ganska ofta nu när det inte är så varmt ute längre. Hon frågar dock alltid om lov innan hon får komma upp i sängen. Hon ligger alltid på täcket vid min midja, mina ben eller fötter. Hon ligger bara uppe vid huvudet på morgonen när vi gosar innan vi kliver upp. Visst blir det lite skit i sängen men jag har kvalsterallergi så jag bäddar rent i sängen varje vecka så jag märker inte så mycket av att det blir smutsigt.

Mvh Linn

lisa90
2014-08-20 08:29
#27

Ja, min cavalier får sova i sängen och vara där dagtid hur mycket han vill. Men han får inte somna i sängen på kvällen, för han ligger alltid så nära och då har jag svårt att somna. Sen vet jag att han hoppar upp nästan så fort jag somnat, men det märker jag oftast inte - och vaknar jag till så schasar jag inte ner honom. På vintern kan jag vakna av att han vill in under täcket på natten ;) Han ligger alltid i sängen när jag vaknar, om det inte är jättevarmt ute.

Annons:
[JenniN]
2014-08-20 09:15
#28

Absolut får han sova i sägen, det är vissa gånger då jag puttar ner honom så att han får sova i bädden. Men oftast får han vara i sängen. Han är en Powder Puff.
Jag har också haft en amstaff hemma för längesen, han var betydligt större men han fick ändå vara i sängen.

[Mi-rand-a]
2014-08-20 09:47
#29

Ja min eurasier sover i sängen, vill helst att hon sover på golvet då hon drar upp en massa skit med hennes päls men samtidigt är de varmt och skönt att ha henne mot sig så hon får sova i sängen

isblixt
2014-08-20 10:20
#30

Ja :) Vi har en cocker spaniel. Hon får vara var hon vill i vår lägenhet. På kvällarna brukar hon lägga sig i sängen nån timme innan vi går och lägger oss sen vägrar hon flytta på sig när vi kommer.. :)

marathos
2014-08-20 10:52
#31

Ja, terven sover nästan alltid i sängen. Bordercollien sover ibland. När vi har extrahundar får de också sova i sängen om de vill. Härligt, men väldigt trångt ibland!

[FridaGenborg]
2014-08-20 11:23
#32

Han sover i sängen när han själv vill, ibland tycker han det blir för varmt så då ligger han på golvet eller i bädden. Men han hoppar alltid upp i sängen på morgonen, då vill han morgonmysa lite :)

VildaVittra
2014-08-20 11:30
#33

Två AH och ett stycke mördarhund delar min bädd med mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JamieBlue
2014-08-20 11:44
#34

Nej, hunden får inte sova i sängen. Han fäller ganska mycket och drar upp en massa smuts. Plus att han sparkas i sömnen - det är det värsta!

Annons:
Vildavestern
2014-08-20 11:52
#35

Har en skotsk hjorthund som är mer än välkommen att sova i sängen men han väljer att sova i sin bädd. Han blir för varm i sängen helt enkelt. Han kan krypa upp och mysa lite på morgonen men inga längre stunder.

Tidigare hundar(whippets och greyhounds) sov alltid i sängen. Saknar faktiskt det rätt mycket!

Unfortunately, common sense isn't that common.

peafie
2014-08-20 12:07
#36

Ja, fast på husses sida. Det blev en kompromiss eftersom att han ville ha hunden i sängen och jag inte ville det (sover dåligt, blir för varm…). Så de får dela på 90 cm så har jag 90 cm för mig själv. Bra deal.

Bloggen     ○    Instagram

LinaK
2014-08-20 12:11
#37

Oftast inte, har svårt att sova när det blir för trångt och varmt i sängen. Behöver utrymme när jag sover 😃 Oftast brukar dom hoppa upp i sängen om väckarklockan ringer och när husse har gått till jobbet på morgonen. När jag jobbar  (jobbar natt) så brukar dom också ligga i sängen har jag fått höra. Men dom har sina bäddar där dom får sova, och det nöjer dom sig med.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
2014-08-20 12:53
#38

Roxy får men inte Lillan. Anledningen till att Lillan inte får är pga att hon fäller mycket, dregglar och blir ändå varm efter en kort stund & hoppar ner, så hade fått byta sängkläder dagligen om hon legat där. Men hon ligger gärna på sin bädd eller på golvet nedanför 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

5ara
2014-08-20 13:13
#39

En överlägsen majoritet verkar låta sina hundar sova i sängen. Härligt tycker jag! 

Min får sova där om han vill. Oftast somnar han på golvet eller i sin bädd men framåt morgonen kryper han upp i sängen och vill morgonmysa i famnen ❤️ Han är en småvuxen storpudel.

Linnea
2014-08-20 13:46
#40

I vår säng sover två personer, en golden på ca 25 kg och en beagle på ca 12 kg.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

tjoopa
2014-08-20 14:22
#41

Våra får sova i sängen och gör det oftast om det inte blir för varmt :) Vi har 2 långhåriga bichon havanais.


Annons:
Ison
2014-08-20 14:43
#42

Han brukar ligga i sin korg tills vi somnat, och hoppar upp någon gång under natten:) ligger vi och kollar tv el film i sängen och han är med så sover han där hela natten.

Praefatio
2014-08-20 15:11
#43

Nej, min man vill inte att han ska vara i sängen och det får jag acceptera. Han, hunden, hade dock ändå inte velat sova i sängen, det blir för varmt, så han brukar ligga på sovrumsmattan eller på den svala hallmattan precis utanför.

[Cookie Monster]
2014-08-20 17:38
#44

Ibland. Har en blandis, jaklabbe/jaktgolden

Vattenskadad
2014-08-20 19:27
#45

Japp, men som oftast är det för varmt i sängen. Men det kan bli trångt i sängen med två människor och fyra hundar, men så mysigt när det är minus 10 utomhus.

[VargVikens]
2014-08-21 12:08
#46

Absolut, om jag fick bestämma så hade hon sovit med mig i sängen varje natt, hela natten. Men hon vill ligga svalt så jag får bara gosas ibland, oftast vill hon upp mitt i natten. Flat valp på 11 veckor. Mina schäfrar sov alltid med mig i sängen, men där vart det istället så att de tog hela sängen och pressade klorna mot mig så de skulle få mer plats = inte så gosigt. ;)

DuBetMig
2014-08-21 12:19
#47

Har en portugisisk vattenhund, och han får självklart sova i sängen. Har dubbelsäng och bor själv så vi har en sida var, plus två varsina kuddar ;)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Majken!
2014-08-21 14:09
#48

Nej, usch, hon får inte vara i sängen. Det är det enda stället i hemmet som jag lyckas hålla fritt från damm, smuts och päls.

Annons:
Wenniz
2014-08-21 16:48
#49

Whippeten vill sova med mig under täcket och jag tycker bara det är mysigt så hon har fått stannat där. :) Min andra hund håller sig till golvet eller hundsängen då hon inte är intresserad att sova i en människosäng så jag har inte brytt mig mer om det. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
DuBetMig
2014-08-21 20:18
#50

#48: min hund fäller minimalt - lyx! :D

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Saffran0Spice
2014-08-21 22:04
#51

Har en italiensk vinthund - han sover i sängen oavsett vad jag skulle tycka om det då nr 1 på listan är att sova under täcket så nära som möjligt XD
Men han får sova i sängen, jag vill ju ha honom hos mig - och den närheten är en av anledningarna till att jag valde rasen =3

[Empisen]
2014-08-21 22:24
#52

Japp, helst under täcket, och jag har ingenting emot det! 😉 Jack russell.

Swadika
2014-08-22 09:03
#53

Båda två sover i sängen, den ena har inget val, haha för han kan inte hoppa ner men han trivs i sängen så ingen fara. Theo ska gärna sova så nära som möjligt, under täcket. 

När det var som varmast sov Theo ibland i sin bädd eller fotänden utav sängen :) Men tycker det är mysigt och finns inget mysigare än att vakna upp utav att Theo "stryker" sig mot mitt ansikte eller pussar mig på armen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

oh-la
2014-08-22 11:51
#54

jupp, valpis får sova i sängen tillsammans med mig sambon och två katter. mamma är helt förskräckt när jag berättar hur vi sover och säger att "hur ska det gå den dagen ni har barn i sängen också" och jag menar på att då blir det som i den där reklamen där både hundar och barn och vuxna trillar ur sängen :) jag tycker det är mysigt, vill ha min familj nära.

Linnea
2014-08-22 12:15
#55

#54 Barn brukar ju ha egna sängar.. Visst att dom kanske inte sover där varje natt men hela familjen brukar ju inte dela säng.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
oh-la
2014-08-22 13:34
#56

#55, det har jag väl inte skrivit heller?

Fridaaaa
2014-08-22 13:37
#57

#56 Tror hon syftade på det din mamma sa kring barn & sängar i ditt inlägg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
2014-08-22 14:09
#58

#57, jo, fast jag ser vare sig det ena eller det andra som ett problem. vill barnen sova i sängen är dom hemskt välkomna, även om dom har egna sängar (vilket dom självklart kommer ha, och det har katterna och hunden också). som jag sa till mamma, jag tycker bara det är mysigt, så dom får gärna sova med mig :)

[jnordstrom]
2014-08-23 08:03
#59

Hör sover både hund och barn i vår säng, det är skönt att familjen samlad.

Upp till toppen
Annons: