Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2755 ggr
JasmiineN
8/16/14, 10:24 PM

Special hundgodis

Varit hos veterinären nyligen, för klåda blandannat & tester har tagits. Får dock svar om två veckor ifrån proverna! Men veterinären sa att hon bara får äta sitt nuvarande foder som är Bravo färskfoder i biffar. Det är kycklingsmak. Fick också ge hundgodis som innehåller låg proteinhalt & har kycklingsmak, vilket jag just inte har hemma av alla sorter jag har. 

Så undrar… har ni tips på ett hundgodis med låg proteinhalt & med smak av kyckling?

Sajtvärd på Collie

Annons:
Hildgrim
8/16/14, 10:30 PM
#1

Kan du inte köpa torkat kycklingkött då eller torka själv? Eller blir det för mycket protein?

kigon
8/16/14, 10:32 PM
#2

Du kan torka egen kyckling, funkar med kött också 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Flöffo
8/16/14, 10:34 PM
#3

Vad sägs om Lick Treat? Finns med kycklingsmak och står att det bara innehåller 10% protein.

//Flöffo

[fabienne]
8/16/14, 10:52 PM
#4

Jag tror att det blir ett mindre proteinintag om du kokar kyckling istället för att torka köttet. Vätskan fyller ju ut bitarna (/behåller den naturliga volymen) så man behöver inte ge så mycket som om köttet vore torkat. 🙂 Tyvärr har jag inget tips på proteinfattigare godis än så.

JasmiineN
8/17/14, 8:14 PM
#5

#1 #2 #4 Tack så mycket för tipsen, ska testa mig fram! 😃

#3 Jag har Lick Treat med kycklingsmak, men hon tar inte den som belöning direkt 🤔

Sajtvärd på Collie

AktivaSiri
8/17/14, 8:44 PM
#6

Har kikat runt lite och det verkar väldigt svårt att hitta något hyfsat "rent" belöningsgodis med kyckling som landar lägre än 28%.

Dessutom innehåller ju mycket godis även annat kött även om det står kyckling som smak. Så dubbelkolla om du hittar något så det inte blir tok. Gissar att ni går på allergiutredning så det vore ju extremt tråkigt om det kommer med andra proteiner. 

Så jag tror på det de ovan skriver, samt i små mängder :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Annons:
Maja2
8/17/14, 9:05 PM
#7

Under pågående allergiutredning skulle jag inte ge nåt annat än det foder hon får. Punkt. Annars är det rent av omöjligt att reda ut allergin

JennyUtter
8/17/14, 10:53 PM
#8

Mjukost med kalkon?

JasmiineN
8/19/14, 8:51 AM
#9

#6 Jo exakt, det gör vi fram tills nästa vecka då svaret ifrån blodprovet ska ha kommit. Ska kika! Tack.

#7 Blir rätt svårt för mig att belöna henne då, för hon är inte förtjust i sitt foder & hon gillar absolut inte att ha dragkamp (håller på att bygga upp den). Men bollar är väl det enda isåfall.

#8 Tack! Ska kika.

Sajtvärd på Collie

Frida B
8/19/14, 4:38 PM
#10

#9 kan ni inte köra med bollar tills utredningen är klar då? Håller med #7, kan bli väldigt svårt att reda ut allt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
8/19/14, 5:47 PM
#11

…koka kyckling annars?

-

Vattenskadad
8/19/14, 7:42 PM
#12

Jag brukar göra mitt eget, kycklingfärs, torkat i ugn med ägg och lite ost…du kan skippa osten om den inte tillåts. Men mina hundar älskar det godiset, för att binda färsen använder jag potatismjöl, men det går också att byta ut eller att strunta i.

JasmiineN
8/23/14, 5:13 PM
#13

#10 Jo jag förstår. Konstigt att veterinären sa att det var ok bara.

#11 Fått de tipset av en del, verkar klokt! Ska se.

#12 Tack så mycket, lät inte dumt!

Sajtvärd på Collie

Annons:
Maja2
8/25/14, 5:17 PM
#14

Att tillsätta ägg och potatismjöl under en allergiutredning, är INTE att rekommendera.

JasmiineN
8/28/14, 10:48 PM
#15

#14 Ja, jag tänkte på det där med potatismjölet… inte alls bra än. Tack! Har inte hunnit testat det som tur är ändå.

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: