Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 883 ggr
isblixt
7/31/14, 11:56 AM

Skonkost till färskfoder

Vår cocker har ätit skonkost nu i lite mer än en vecka (Royal Canin gastro intestinal), tanken är att byta över henne till hennes riktiga mat, dvs färskfoder imorgon. Hon har rätt känslig mage så jag vet inte om jag ska byta tvärt över till färskfodret som hon brukar äta? Eller det är kanske bättre att fasa in henne på färskfoder? Annars brukar väl just färskfoder vara mer lättsmält än torrfoder så det blir kanske knas ifall man blandar de två sorterna..?

Kom gärna med tips! :)

Annons:
lizton
7/31/14, 10:46 PM
#1

Med tanke på att hunden nu äter skonkost så fasa in försiktigt. Om det inte går bra så kan du ge tex Prokolin under bytet. Prokolin innehåller goda magbakterier och kaolin som binder giftiga ämnen och vätska. Det innehåller också pektin som ger en skyddande hinna i mage/tarm. Det finns på apotek och också här:

http://www.veterinarbutiken.se/kosttillskott/43-pro-kolin-30-ml.html

isblixt
8/1/14, 9:00 AM
#2

#1 Tack för tipset :) Prokolin gav vi när hon var dålig och då blev hon ännu sämre… Så vi får nog hålla oss till Diarsanyl tror jag, det klarade hennes mage av.

Fridaaaa
8/1/14, 9:09 AM
#3

Hade med fasat försiktigt. 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fabienne]
8/1/14, 10:24 AM
#4

Prokolin verkar innehålla en stor del sojaolja så det kan vara en anledning till att det fungerar dåligt för vissa. Jag skulle nog ha blött upp torrfodret och fasat in färskfodret sakta om hunden är känslig. Lycka till. 🙂

Upp till toppen
Annons: