Annons:
Etikettbeteende
Läst 1506 ggr
molam
2014-07-31 00:53

Jag blir Snart GALEN! Vad ska jag ta mig till??

HAllå hallå.

Min tik är 11 år nu och ska strax in i löp om hon inte redan tystlöper, hon ät i vanliga fall världens goaste och snällaste hund, men när hon löper ELLER ska in i löp så massakerar hon PRECIS ALLT! Det roligaste att massakera är toarullar och då ska det vara miniatyr bitar som är ett rent helvete (Ursäkta svordomen) att få upp.
Men sen ska hon även massakera pennor och plast grejjer och Aluminium förpackningar.
Hon är en sån som inte ens kollar åt saker i vanliga fall, hon är för "Fin" för att till och med leka! men när hon ska in i löp blir hon som förbytt.

Till mitt problem, hur ska jag ta mig till för att bli av med detta jobbiga beteende, kan inte gärna stänga in hon i ett helt tomt rum heller.

Tacksam för svar och tips
MEn snälla inga mothugg att det är nått fel med hunden, eller att det är nått fel med min uppfostran om henne, kan ni inte säga nått snällt så snälla säg inget. har fått nog med att "hunden är ju sjuk i huvudet" eller "Du borde uppfostra henne bättre" eller så, för hon är världens underbaraste FÖRUTOM när hon löper eller ska in i löp.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
VildaVittra
2014-07-31 01:03
#1

Ge henne saker att förstöra som är okej för dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

molam
2014-07-31 01:15
#2

Men problemet är att hon tar inget hon har tillåtelse att ta… hon tar bara sånt som hon inte får ta, hon har leksaker, och Mjukisdjur Jag har sytt bara för att hon ska massakera när hon löper för att låta bli allt annat, hon har till och med en Gammal sko (Skor älskar hon att massakera när hon löper) Men den skiter hon i, Vet inte riktigt hur hon tänker ''/ Köpte billiga Toa rullar och även Hushålls rullar, men dom ligger orörda, hon ska ta det hon inte får, även fast jag köper identiska saker till det hon massakerar så Skiter hon helt och hållet i det, och tar bara det hon inte får ta.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

VildaVittra
2014-07-31 01:20
#3

Jo, men lägg bara fram det som att det är förbjudet, så gör jag när jag vill att en del hundar ska ta sin medicin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LeaBus
2014-07-31 09:05
#4

Testat aktiveringsboll eller en kong? Testa att ta med henne till djuraffären och låt henne välja en leksak. :)




Huygens
2014-07-31 09:54
#5

kolla hur cesar millan gör?

Turast
2014-07-31 11:25
#6

#5 nej gör för i bövelen inte det!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Wellcraft
2014-07-31 13:11
#7

#5 Enligt honom beror nog detta på att hunden försöker ta över familjen & är mycket dominant.
Ett elhalsband skulle nog göra susen.
Skämt åsido,

Du kan inte försöka lägga undan sakerna? Smörja in dem med något äckligt, typ tabasco eller ättika?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Rafflan
2014-07-31 14:20
#8

Se till att lägga undan sånt hon inte får bita på?

begränsa hennes yta till tex 2 rum så hon inte kommer in i rummen där alla sakerna finns?

molam
2014-07-31 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#3 Det funkar inte heller Hon har hållit på såhär en hon var sju och vi har försökt allt nu har hon böejar igen igår hade hon rent utsagt tigit ihjäl en toa rulle så det var papper överallt x-x idag hade hon dödat lillebror blåa foppatoffel

#4 Vi har testad med Aktivering leksaker med hon löper det direkt får tag på den där godisen på två röda, så det blir inte mycket Aktivering där, och hon leker inte med nått, hon lekte inte ens när hon var valp, hon tuggar inte ens ben…. Hon är lite skum

#5 Ceasar millans idéer låter jag nog bli att ta till mig

#7 Vi har testat att lägga undan sakerna, det funkar till en början men sedan hittar hon dom, även fast vi lägger upp saker på en hylla till exempel, så klättrar hon upp där även fast än det tar en 5-6 dar innan hon får tag på grejjerna, men hon löser det alltid på nått sätt. Vi har smörjt in skor och liknande med Tabasko, det funkar väl, men hon är ju så dum att hhon går dit och slickar på skorna igen vet inte om det är för att hon gillar smaken eller att lusten att massakera är för stor, men hon går dit igen och jag tycker inte att hon ska äta massa tabasko, hennes mage klarar inte detta x-x

#8 Det hade kunna vart en ide att begränsa hennes yta till kanske två eller ett rum, det har vi faktiskt testat, eller ja ett rum iaf men att hon ska sitta instängd i ett rum i tre veckor utan att kunna vara med familjen eller ens höra familjen, det vill jag inte eftersom vi är hennes flock, Och för att begränsa henne må dörren stängas därför att kompost galler tar hon ett skutt för sen är hon över, och sen ser dörrarna och golvet vid dörrarna ut såhär om hon blir instängd också: se bifogad bild (hon gillar inte vara instängd då hon inte kom till oss förrän hon var 1½ och hon var illa behandlat hos uppfödaren) 

Och visst när hon höglöper så är hon och pojkarna instängda i olika rum i olika omgångar, för valpar vill vi inte ha, men att stänga in hon i tre veckor känns inte juste även fast hon har ett helt rum att röra sig i.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Rafflan
2014-07-31 15:18
#10

#9 ni får ju anpassa er, tex ha henne i sovrummet och sitta där med datorn eller så så hon inte behöver vara ensam utan att ni är mycket i det rummet hon är.

molam
2014-07-31 15:24
#11

#10 Jo, det är ju en idé men är man en familj på 11 Pers har en mamma och en pappa som jobbarhela dagarna samt 2 'ldre bröder som jobbar hela dagarna och jag som även jobbar och 6 av ungarna är under 18 och minsta är 6 så kan man inte låsa in sig i ett rum heller ''/

Trots att jag och mamma jobbarr samma helger, och pappa och bröderna jobbar vardagar så vi jobbar omlott så blir det ändå gansa stressigt för dom som ä'r hemma med hunden samt ungarna och dom övriga hundarna är man 11 pers och 4 hunda kan en inte bara sitta och gömma sig i rummet heller där i ligger ännu ett mini problem ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: