Annons:
Etikettövrigt
Läst 845 ggr
Wellcraft
2014-07-30 23:30

Idag blev vi attackerade..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elviz skulle rulla sig i sitt favorit snår & vips så ser jag honom ilsket hugga efter några flygfän, tror då att det är vanliga flugor.
Men när han springer mot mig (med svärmen efter sig) så förstår jag snabbt att det är jordgetingar & att han har rullat sig just i boet.
Vi sprang som galningar & Elviz tjöt, men i slutet gick ändå allting bra.
Jag fick 5-6 stick & Elviz fick runt tio stick, han blev lite halt ett tag pga ett stick mellan trampdynan men efter att vi tagit det lugnt så var vi oss själva igen. Tacka vet ja att både jag och min hund är väldigt tåliga & okänsliga.
Se upp för lömska jordgetingbon som finns i marken, det är inte kul att ha en ilsken svärm efter sig! 😉
Usch tyckte både Elviz & jag!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Tarotstollan
2014-07-30 23:41
#1

Men fy vad hemskt!😮 Vilken tur att det gick relativt bra ändå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

pernillaoscarsson
2014-07-30 23:44
#2

Usch!!! Väldigt mycket skit i gräset i år verkar det som. Grannens hund blev biten av orm i torsdags och får komma hem först imorgon. Bäst är att inte låta hundarna gå ut i långt gräs där man inte kan se vad som gömmer sig. Jag har fått vara väldigt överbeskyddande mot min vovve nu efter vad som hände grannen. Knappt han får kissa :P

Hoppas det går bra med voven och han inte mår dåligt av sticken. Vet inte hur det är med getingstick ifall symptom visar sig direkt eller ifall det kan komma i efterhand?

[Cookie Monster]
2014-07-30 23:46
#3

Näe usch! Vilken panik jag hade drabbats av om det var mig och hunden som hade råkat ut för det 😮😂 Skönt att ni kom undan "lindrigt". 

Otroligt söt liten kille du har 😍

VildaVittra
2014-07-30 23:49
#4

Håll koll på hunden, min första hund blev allergisk mot getingar efter en liknande händelse, men hon var förvisso täckt av dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wellcraft
2014-07-30 23:56
#5

Vi var redo att åka iväg till vetten, men han visade inga symtom förutom att han hade lite ont & var halt, så vi avvaktade & en veterinär vi pratade med sa att allergiska reaktioner visade sig relativt fort.
Nu kommer både han & jag vara mer försiktiga

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Turast
2014-07-31 00:11
#6

hmm Gud vad obehagligt!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
peafie
2014-07-31 10:25
#7

Fy!!! Jordgetingar dessutom! Ska hålla koll på var jag går hädanefter…

Min valp och sambo blev också jagade av en getingsvärm häromdagen. Hunden fick en del stick i rumpan och sambon fick 3 st (fast honom brydde jag mig mindre om i stundens hetta :)). Båda klarade sig fint så tur i oturen att de inte satte efter mig för jag är jätteallergisk.

Nej. Nu är jag trött på sommaren. Ge mig höst och döda getingar och sovande ormar.

Bloggen     ○    Instagram

Upp till toppen
Annons: