Annons:
Etikettövrigt
Läst 1490 ggr
Tintin82
2014-07-28 21:21

Börjat skälla!!

Har en tibetansk terrier tik på 9 år som är världens underbaraste :) för några månader sedan började hon skälla på hundar och bli arg på dem verkar det som. Hon skäller inte på små hundar och inte på alla stora mamma har en engelsk springer spaniel och där är det inga problem men en släkting har en svart labrador och där har hon börjat skälla och vid vissa hund möten när jag är ute och går så kan hon börja skälla Brossan har även han en engelsk springer spaniel som blir lite aggressiv mot andra hundar och en eller två gånger har han varit på henne om hon har fått tag på en boll som kástats men det har aldrig blivit något men undrar om det är därför hon blivit sådan ?? Men mammas hund fungerar ju bra och grannen har en golden och där fungerar det bra och det är inte alla stora hundar men skulle vilja veta varför det har blivit så???tycker att hon är så pigg och glad annars men funderar även på om jag går för korts promenader …hade hon haft ont så tycker jag hon borde varit aggressiv mot grannens hund och även mammas hund…sedan vissa gånger är det den andra hunden som börjar Hon är 9 år och hon har aldrig varit aggressiv eller skäller mot hundar så varför nu??

Annons:
Catta-
2014-07-28 22:13
#1

En bekants hund började skälla på äldre dar för att han började se dåligt och blev då osäker. Kanske är nått sånt?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

CissiD
2014-07-29 01:05
#2

Har ingen egen erfarenhet men på vår valpkurs sa instruktören att svarta hundar och hundar med mycket päls runt ögonen kan vara svåra för andra hundar att läsa av eftersom de inte ser ögonen lika tydligt. Så det kan kanske vara en sådan sak? Hon kanske ser sämre på äldre dar som #2 säger. Vet inte om de hjälper något eller hur mycket sanning det ligger i det. Hoppas de löser sig för er!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

SuperLimm
2014-07-29 09:10
#3

Min första tanke var också om det kan vara så att hon börjat se dåligt. Det kan ju kanske vara en bra idé att kolla upp hos en veterinär iaf? :)

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: