Annons:
Etikettövrigt
Läst 1973 ggr
[Tilleli]1
2014-07-28 18:06

Intressebrev till kennel

Hej! Jag håller på att skriva ett intressebrev till en kennel just nu, och jag är väldigt osäker på vad jag ska ta med i mejlet.. 

Jag har skrivit vilka grenar jag är intresserad av att träna med hunden.. men efter det är jag helt lost..

Hjälp uppskattas!

Annons:
Ambrose
2014-07-28 18:24
#1

Jag vet att det kan vara skitjobbigt om man har telefonfobi(har jag, men tog mod till mig och det bästa jag någonsin gjort), men kan/vill du ringa, så gör det istället. Det uppskattas mycket mer och många ser det som mer seriöst.

Berätta om hur du tänker att vardagen ska se ut. Hur mycket tid har du i början att lägga på valpen?

Vad gör du om/när du jobbar/går i skolan.

Varför just denna rasen? 

Varför denna uppfödaren?

Vilken typ av hund letar du efter?

Vad kan du erbjuda hunden?

Ställ även frågor till uppfödaren.

Vad är viktiga egenskaper hos deras hundkombinationer?

etc etc.

Svårt att hitta på frågor, men kan säkert andra bidra med. :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Turast
2014-07-28 18:46
#2

Här kommer jag och är nyfiken i en strut.. Vilken ras? :> Många uppskattar telefonkontakt som första kontakt men vissa vill faktiskt helst ha mail och sedan rings upp själva :) Du fick bra tips (frågorna som du svarar på) i #1

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Tilleli]1
2014-07-28 18:50
#3

#2 Hittade en jaktlabbe kennel som såg riktigt najs ut :) 

Jag använder mejlkontakt i första hand nu eftersom nästa hund inte kommer ske förrän om minst tre år, och vill inte glömma någon viktig information, vilket jag lätt gör på telefon ^^

Turast
2014-07-28 18:56
#4

Åhåå jaktlabbar är såå fina, fast retrivrar tilltalar mig inte :p men kollar gärna på andras haha :) Du kan ju skriva att du bara ät ute efter information och att nästa hund inte blir förräns om ett par år för då verkar ju mail mer logiskt :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Belimas
2014-07-28 18:58
#5

Vad du har för erfarenhet av hund sedan tidigare, nu har du ju redan en om jag förstod rätt men ta med det och hur länge du har haft den och om ni har haft hundar i familjen när du var liten eller om du var involverad i hund på något annat sätt då.

[Tilleli]1
2014-07-28 19:04
#6

Lyckades få iväg mejlet precis! fick med att jag har en valp i nuläget, men glömde skriva att vi haft andra hundar tidigare.. Skrev dock att jag pluggar hund, så det visar nog att jag har lite erfarenhet 😃

#4 Jag är inte helt 100 på om det är rasen för  mig, men jag är skarpt intresserad eftersom de gärna arbetar med föraren aktivt och är lättränade :)

Annons:
[Tilleli]1
2014-07-28 19:06
#7

Dubbelt inlägg!

Turast
2014-07-28 19:23
#8

Roligt! Alltid kul att kolla runt på olika raser för att hitta den rätta!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Tilleli]1
2014-07-28 19:52
#9

Ja! Jag kommer mejla många andra uppfödare av andra raser också och försöka se om jag kan hälsa på och hålla en konversation med dem ett långt tag :)

Turast
2014-07-28 20:01
#10

Det är super! :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: