Annons:
Etikettövrigt
Läst 507 ggr
redstaryena
7/28/14, 1:19 PM

Dricker upp hela havet ?

Hur gör era hundar när ni badar? Min ena hund gör inget annat än dricker vattnet när vi varit i väg och badat. Munnen är aldrig stängd. Tror han får i sig flera liter. När han simmar delar sig vattnet likt när en båt kommer. Han får i sig alldeles för mycket. Jag vet inte hur jag kan stoppa honom? Har inte fått nån sömn efter de gånger vi varit ute på kvällarna. Har fått gå ut med honom var tredje timme för att kissa. Och det är väl bra att han får ut det. Men förutom värmen och att han sovit dåligt, vill han inte dricka nåt alls idag. Bör jag försöka få i han vätskeersättning ? Eller hur gör ni med era hundar?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Haztparken
7/28/14, 1:27 PM
#1

Min ena kan få för sig att dricka om hon är varm men inte mer än så.

Jag skulle bara vilja upplysa dig om att akta så din hund inte blir algförgiftad! En bekants hund lekte i vattnet efter apport och fick då i sig en del vatten, vilket hon brukar kunna få men pga dom giftiga algerna så blev hon förgifta och det hela gick bara på en halvtimme. Hunden hade tur som överlevde.

Läs på lite om det och var försiktig när ni är ute i vattnet, får själv hålla koll nu eftersom min dricker. Better to be safe than sorry :)

Pia B
7/28/14, 1:56 PM
#2

Någon som har tips till oss - vi har en Jack Russel som börjar bli gammal, 11 och det har börjat hända att hon inte kan hålla tätt inne nu två tre gånger.

Hon vill inte dricka när vi är ute, inte ens nu när det är så varmt - men när vi kommer hem, då dricker hon som en galning. Vilket vi tror gör att hon sen inte kan hålla sig

Någon som har tips eller vet något om detta?

redstaryena
7/28/14, 2:15 PM
#3

#1 Ja jag vet att det är farligt, därför också jag blir orolig. Vi valde att åka till ett godkänt badställe, men man vet aldrig ändå hur pass koll kommunen har. Halterna kan väl stiga på några timmar bara? Är han på grunt vatten kan man distrahera honom lite från att dricka men såfort han kommer ut på sim nivå, då är det svårt att kontrollera honom. Som valar gör när de ska äta plankton, så gör han HELA TIDEN under simning. Det är så synd för han älskar att bada men men .. Tack i alla fall :-)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: