Annons:
Etiketthälsa
Läst 685 ggr
Lexie82
7/28/14, 1:03 PM

Band av sårskorpor

Min valp på snart 6 månader har ett band av sårskorpor runt nacken. Jag upptäckte det idag, så det borde vara hyfsat nytt.

Först trodde jag att det var fästingar, men de är lite större än vad färstingar brukar vara när man upptäcker dem. Tittade mer noga och tyckte det såg ut som antingen klumpar av smuts eller sårskorpor. Pillade bort en, och mycket riktigt var det en sårskorpa!

Jag har ringt veterinär, och väntar på att de ska ringa upp, men det blir inte förrän runt 16 i dag. Är det någon som har några idéer om vad det kan vara? De luktade riktigt illa!

Annons:
russin
7/28/14, 3:19 PM
#1

Har du haft fästingmedel på hunden ?

Luktar det illa, så är det inflammerat och behöver rengöras ordentligt - tvätta bort alla sårskorpor och tvätta med sårrengöring (väteperoxid t ex)

Lexie82
7/28/14, 5:01 PM
#2

Han har inte haft fästingmedel sedan han växte ur sitt halsband för över en månad sen.

Fick en tid hos vet om en vecka, och tills dess skulle vi låta det vara, och han får inte bada fram tills dess, stackaren =/

russin
7/28/14, 5:40 PM
#3

Jag skulle personligen inte låta infekterade sår vara i denna värme - risken finns att det blir ännu värre om en vecka och mer svårläkt. Märklig veterinär tycker jag !🤐

Lexie82
7/28/14, 9:00 PM
#4

Blev det värre skulle jag höra av mig igen, sa han. Men än så länge verkade han inte tycka att det var något akut.

russin
7/29/14, 8:31 AM
#5

ok

Upp till toppen
Annons: