Annons:
Etikettövrigt
Läst 1232 ggr
labradoodle
7/26/14, 12:50 PM

Släck törsten med glass-vatten!

Jag var tveksam till att dela det här tipset… För det är definitivt varken nyttigt eller en hållbar lösning. Jag är inte ens någon förespråkare för glass. Men ta det inte för allvarligt - din hund lär förhoppningsvis dricka lite i alla fall!

Jag har aldrig mött en hund som inte älskar glass. Själv är jag som sagt väldigt försiktig med det, oavsett glassort, och jag har alltid varit det. Men nog har även min nuvarande hund fått smaka några gånger. (Till och med min profilbild visar hur min valp äter glass… Haha, det blir något motsägelsefullt eller vad säger ni?)

I denna värmen tycker jag dock att han är för kinkig med vattnet. Maten är inte heller så populär. Glass vill han däremot ha, såklart! Hu vad han blänger på oss glassätare!

Men istället för att då ge honom en matsked ren glass (som ändå försvinner på 2 sek) och sedan försöka tvinga i honom vatten, lägger jag glassklicken i vatten och löser upp den. Och SLURP så är vattnet borta! 😃 Det behövs så lite!

Detta går givetvis att göra med fler saker. Jag ger ofta soppa i den här värmen, mixat av färskfoder eller färskt kött och vatten m.m. Och förr gjorde jag egen glass av buljong eller VoH.

Men vill man ha en 15-sekunderslösning medan man fixar något vettigt så är detta dagens hetaste (eller kallaste) tips 😃 Då får hunden dessutom njuta längre av glassmaken!

(Åter igen, se det inte som en vardagsgrej utan mer som en liten minifest för jycken!)

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Whippet
7/26/14, 12:59 PM
#1

Väldigt bra tips det ska jag prova direkt när glassen är hemköpt ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

CissiD
7/26/14, 1:09 PM
#2

Vilket bra tips! Ska försöka komma ihåg det om valpen slutar vilja dricka. :)

Han brukar få isbitar vilket han älskar han leker med dem tills den försvinner. Har även hört folk som fryser in blod till isbitar och ger sina hundar. Inte testat eftersom vår valp älskar isbitarna som dom är. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

labradoodle
7/26/14, 1:14 PM
#3

#2 - Isbitar är också kanonbra! Blod har jag inte testat, men det skulle nog gå hem! Och man kan också knyta en handduk, blöta ner den och frysa in den. Det har ju en kylande effekt och kan minska kli i tänderna för våra små valpar.

Dock så är ingenting av detta intressant för min valp 😛 Halvfrysta köttbitar går bra att tugga på däremot! Haha, ja han är ganska kräsen…

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

CissiD
7/26/14, 1:22 PM
#4

Ja där har jag tur vårt busfrö gillar det mesta vi ger honom. Om han slutar vilja ha isbitarna så kommer det nog göras några blodisbitar så han får något svalkande. 

Ja en handduk i frysen låter ju som en bra idé men hud får du den att inte fastna i frysen? :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

labradoodle
7/26/14, 1:25 PM
#5

#4 - Haha det vet jag faktiskt inte - det har bara fungerat! Så länge den inte är totalt genomsur så brukar det gå att bryta loss den väldigt lätt. Annars får du väl bända upp den med en kniv eller så! ;D Eller lägg den över plastpåsar!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

CissiD
7/26/14, 1:37 PM
#6

#5 Haha ja jag får testa det :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Annons:
[..$Dog$..]
7/26/14, 2:08 PM
#7

Min voffsing brukar bara gå fram och lukta på isbiten och går sedan iväg, han som brukar gå fram och äta upp allt som trillar ner på golvet, Höhö råkade tappa ner en chili på golvet och direkt när jag böjde mig ner för att ta upp den var han redan där och åt upp den 😃

labradoodle
7/26/14, 2:22 PM
#8

#7 - Chili?! Haha, herregud! I början var det både avokado och potatis som fick följa med ut i trädgården i ilfart och därefter snaskas upp. Inte bra kombination med en fumlig matte och tjuavktig hund som gärna skulle äta rent gift om han fick - därför var STOPP! ett av de första kommandon att lära :P Och "godis på marken" är guld värt , då han får äta först när han tar ögonkontakt och jag säger varsågod. Idag tappar jag fortfarande saker, men han glor alltid på mig först och hoppas på ett "varsågod", haha!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

[tk1971]
7/26/14, 2:56 PM
#9

Min hund har alltid gillat att dricka vatten på konstiga sätt. Hon dricker nästan aldrig ur sin skål. Hon går in i duschen och dricker, slickar i sig dagg från gräsmattan, eller dricker från stupröret.

kigon
7/26/14, 3:02 PM
#10

Värt att komma ihåg att väldigt många hundar har problem med laktos (brist på enzymet laktas), så bra att använda sig av laktosfri glass…! speciellt om hunden är småkänslig i magen 🙂 Är själv laktosintolerant och kan säga att vanlig glass har slutat vara gott då tanken på all smärta jag kommer gå igenom om jag äter den bara dödar all smak i munnen 😂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

labradoodle
7/26/14, 3:29 PM
#11

#10 - superbra notis Kigon 👍 Jag är själv laktosintolerant så här hemma hittar du mest sorbet till mig, men vaniljglass till resten. En och annan chokladvariant då och då, men där är det givetvis hundförbud!

#9 - Jag känner lite så här… Herregud vad jag älskar hundar ❤️ Jag tror bestämt att vi har lite att lära av dem. Varför inte göra något så tråkigt som vattendrickande till en kul grej, även för oss? 😉 Ska vi börja lapa ur hundskål eller käka is istället?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

TjockaBerta
7/26/14, 4:28 PM
#12

En bekant säger att hennes hund inte dricker vatten. Hon måste ge hunden hälften mjölk och hälften vatten för att den ska dricka. Har aldrig hört om ett djur som inte dricker vatten.

>>>Malum domesticum<<<

Elverpige
7/26/14, 4:43 PM
#13

Bra tips nu i hettan! Synd att min hund inte äter glass..

Annons:
Upp till toppen
Annons: