Annons:
Etiketthälsa
Läst 3329 ggr
[Cookie Monster]
7/24/14, 4:32 PM

Spytt efter att ha ätit "fryst" färskfoder?

Jag fryste in ca 100 gram av hundens färskfoder som jag hade blandat ut men en del vatten så att det skulle bli som en isglass nu i hettan. Hon slickade i sig det mesta fint men det sista som var kvar och fortfarande isigt tuggade hon och svalde. Max 30 sek efter att hon svalt så spydde hon upp ALLT! Det var en  _enorm_ tjock och gleggig "pöl".

Vad beror det på? Att det var för kallt för magen?

Behöver jag oroa mig över något? Är det vanligt?

Annons:
AnneN
7/24/14, 4:39 PM
#1

Blev nog för kallt för magen = inget att oroa sig för, se bara till att hon inte får för mycket fryst i fortsättningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

*~HamsterHamster~*
7/24/14, 4:40 PM
#2

Snö, Is och kall mat är inte alls bra för hundars magar. Vissa hundar äter snä på vintern, vissa tål det, men många tål det inte.

När våran hund var valp käkade hon en hel del snö på en dag. Dagarna efter trodde vi att hon skulle dö hon hade diarré och spydde hela tiden.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Cookie Monster]
7/24/14, 4:54 PM
#3

Skönt att det inte är något jag behöver oroa mig för, blev rädd där ett tag. 🥵

Hon brukar tåla piggelin men det blev nog för mycket på en gång då..

[TeamGolden]
7/24/14, 5:24 PM
#4

Ja åt jag stelfrusen mat skulle jag nog också spy upp den, det låter väl rätt naturligt? För kallt i magen helt enkelt, aldrig gjort glass till min hund av den anledningen ska han kylas ner räcker bad och dricka vatten väl

[Cookie Monster]
7/24/14, 6:28 PM
#5

Där håller jag inte med. Jag själv gillar att knappra i mig isbitar samt att jag ibland äter så kall glass att jag fått brain freeze. Jag har då aldrig spytt. Hon brukar få fryst färskfoder i sina kong leksaker men då slickar hon i sig det sakta och länge så det sista hinner tina men ändå. Tänkte testa något nytt men hon var för girig i slutet. Hon brukar även tugga i sig piggelinen utan ha spytt. Men som sagt så blev det nog för mycket is på en gång.

Lojs
7/24/14, 6:30 PM
#6

Mina hundar brukar äta fryst mat till middag, de har aldrig kräkts av det, kanske beror på hur vana de är vid det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lilllens
7/24/14, 6:43 PM
#7

Endel hundar tål frusen mat utan problem, andra inte. Ingen fara med det.

Upp till toppen
Annons: