Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 617 ggr
peafie
2014-07-23 10:00

Bra hundskog i Linköpingstrakten?

I takt med att min valp växer så krymper skogen där vi brukar vara. 🙂 Är det någon här som har något tips på en skog någonstans kring Linköping där man får vara ganska ensam och inte riskerar att stöta ihop med allt för många bilar/svampplockare/ryttare?

Jag är relativt nyinflyttad till Linköping och från att ha haft hela Bergslagen för hundarna känner jag mig lite vilsen på Östgötaslätten.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[Forest]
2014-07-23 10:11
#1

http://www.linkoping.se/Miljo-halsa/Natur/Kommunens-skog/ där kanske du kan få lite nys om vart det finns bra skog o ströva i. http://www.svampguiden.com/forum_visa_old.asp?inr=103965&view=open&fnr=1   Här hitta jag tips på svamp-sida nu kanske risken är att det kommer finnas en del svampplockare senare i sommar men nu är det så torrt att den risken tror jag inte är så stor.

peafie
2014-07-23 10:38
#2

Tackar! Hittade också den där svamplänken imorse när jag googlade lite. Jag har hört att det finns mycket kantarell i skogarna just nu, så även om det är torrt så kan man kanske träffa på en och annan.

Hursomhelst, jag skickade ut sambon på inspektion av de platser som omnämns där.  :) Jag vill gärna ha en ganska djup skog och det är märkligt att inte ha dem så tillgängliga som jag är van vid hemifrån.

Bloggen     ○    Instagram

[Forest]
2014-07-23 10:44
#3

2 Se där då kanske jag ska ta en sväng i skogen, tyvärr brukar mina favorit skogar krylla av vildsvin numera :P

peafie
2014-07-23 11:01
#4

Ja, jag stötte på vildsvin i skogen här när jag var ute och red i vintras. Äckliga djur! Är det här i trakten du håller till? Jag tänkte vilka skogar man bör akta sig för…

Bloggen     ○    Instagram

[Forest]
2014-07-23 11:21
#5

Jag bor inte i Lkpg men vid Mjölby det är mycket vildsvin här omkring, jag gillar skogarna vid Västra Harg där känner jag till mycket väl efter ridit i skogarna mycket.  Har träffat på flock vildsvin med ungar när jag vart ute för leta svamp, vart till vända på klacken o åka en bit till. Så åt V Harg finns det mycket gott om vildsvin 🥵

Upp till toppen
Annons: