Annons:
Etikettövrigt
Läst 1052 ggr
[..$Dog$..]
7/21/14, 11:01 PM

Gårdshund

Hej 

om 3 år ungefär har vi tänkt att flytta till en gård med lantdjur Getter/får höns katter och hundar!

Jag har redan en hund (liten) men då tänkte vi att skaffa en större hund. Det jag tänkt använda hunden är som vakthund också vill jag ha den som en kamrat till min andra hund. Aktiveringen blir ju att ströva mycket på gården också har jag tänkt på tex agility, spår sök och lydnad mm. De raser jag har tänkt på är dessa;

Goldedoodle

Greyhound

Berner sennen

Storpudel

Samojed

Irish Soft Coated Wheaten Terrier

Den jag fastnat mest för är nog ändå berner sennen och greyhounden :) vill gärna ha fler tips på raser:)

Annons:
[Tilleli]1
7/21/14, 11:04 PM
#1

Tyvärr går nog Greyhound bort där.. De är jakthundar som jagar med synen och är väldigt envisa av sig. 

Däremot är nog Berner Sennen perfekta gårdshunden i mina ögon.

[..$Dog$..]
7/21/14, 11:21 PM
#2

#1 Japp tycker jag också min syster som vill ha en sådan ;) 

Berner sennen tror jag också på men vill gärna få förslag på så många hundar som möjligt som ni tycker passar in på mig 😎

Felicia1995
7/21/14, 11:29 PM
#3

Som #1 sa så är nog en Berner Sennen en perfekt hund. Vet en där jag bor som i princip går lös hela tiden eller lunkar på fint i koppel. Barnvänlig därtill. Min kompis har haft en Samojed som också gick lös på gård, lugn och väldigt rar och fin tjej 🙂

Min moster äger en dvärgpudel som går lös på gård bland hästar, höns & ankor. Men vet inte om storpudeln kräver mer. Golden är ju ofta en go hund att stöta på som älskar vatten och sin familj har dock inte träffat golden/pudelblandning så kan inte berätta efter erfarenhet. Men hunden blir ju vad man gör den till kan man väl säg.

Greyhound är ju ett nej då får du nog ha det inhägnat. Jakthund som sagt. Slutar oftast inte heller innan bytet är taget. Mitt ex hade en och kaniner var nästan en barnlek att ta eller om den skulle se en katt springandes… Stor jaktinstinkt😐

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

[Tilleli]1
7/21/14, 11:33 PM
#4

Åh, missade att du ville ha fler tips :) 

Rhodesian Ridgeback är härliga hundar och är dessutom vakthundar! (gudomligt fina dessutom i mina ögon) 

Bullmastiff, Cane Corso, Sankt Bernard, newfoundland.. Finns många, speciellt molosser! :)

[..$Dog$..]
7/21/14, 11:34 PM
#5

#3 Ja greyhounden gå verkligen bort då jag tänkt på att skaffa ju kaniner också :) 

Berner sennen verkar ju perfekt😍

[..$Dog$..]
7/21/14, 11:36 PM
#6

#4 Tack för dina tips den som faller mig mest i smaken var nog Rhodesian ridgeback då jag tänkt på denna som en framtida hund 😎

Annons:
[Tilleli]1
7/21/14, 11:38 PM
#7

Måste bara få tipsa om rasen jag har hemma också! Grand Danois är familjekära, lugna och underbara vakthundar (men de vaktar mest med skall, men storleken avskräcker nog de flesta). De är väldigt träningsbara. Vår herre är bättre än många retrievers på att apportera t.o.m! :)

Upp till toppen
Annons: