Annons:
Etiketthälsa
Läst 2507 ggr
Lina Strindlund
2014-07-20 18:04

Veterinär sommar

Hurdan är tillgängligheten hos din veterinär i sommar? Finns det jourveterinär de tider som vanliga vetten har stängt? Vad tycker du om detta?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
viktoria91
2014-07-20 18:13
#1

Jag har ca 2 km till Hbg djursjukhus som är öppet 24/7 för både små och stordjur. =)

Kallaterrier
2014-07-20 18:18
#2

Vår vanliga veterinär har semester just nu, men eftersom vi bor i tätbefolkade Skåne har vi nära till ett flertal djursjukhus som har öppet året om.

russin
2014-07-20 21:31
#3

Trots att jag bor i Sveriges 5:e största stad, så har vi ingen jour nattetid oavsett när på året det är. Dagtid finns det alltid någon att få tag i.

Ison
2014-07-20 21:57
#4

#3 härligt med fler från Västerås:)!! Dock är det väldigt nära både Strömsholm och ultuna, så jag klagar inte:)

oh-la
2014-07-21 10:10
#5

jag bor i Stockholm, så upplever inte situationen så värst annorlunda. fick vaccinationstid för två katter och en hund inom 5 dagar när jag ringde och bokade hos min "vanliga" veterinär, och de stora sjukhusen har jour som vanligt.

[tk1971]
2014-07-21 11:08
#6

Vi har ett djursjukhus här i stan så jag tror tillgången på veterinärvård är bra även  på sommaren.

Annons:
FjantYoda
2014-07-21 11:26
#7

Som alltid skulle jag tro, våran djurklinik har bara öppet 8-16:30 (och under den tiden telefontid 1 timme på morgon och en mer på eftermiddagen) annars är det att försöka få tag på distriktsveterinär… eller ta hunden och köra typ 15 mil till närmaste jouröppna.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Vizzla
2014-07-21 18:37
#8

Vi bor nära djursjukhuset med dygnet runt öppet och i grannkommunen finns också ett djursjukhus som har jour..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Salsbring
2014-07-21 19:59
#9

Kliniken där jag jobbar har öppet 8-16.30 alla vardagar, inget sommarstängt. Vi har ingen jour och distriktarna är svåra att få tag på, så händer det något akut får vi ofta hänvisa till ett djursjukhus som ligger 13 mil bort. 
Jag hade dock gärna sett att det fanns tillgång till snabbare veterinärvård under dygnets alla tider även i vår stad, om jag hade fått önska 🙂

NinniH
2014-07-21 21:32
#10

Numer har vi ju jourklinik här i Kumla, som har jouröppet dygnet runt hela veckan (samt även tider för vanliga inbokade besök). Har inte behövt nyttja det, men skulle det behövas är det guld värt att ha jourveterinär såpass nära (strax över 4 km)!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

FjantYoda
2014-07-21 22:17
#11

#9 finns det flera städer med halvkass tillgång på jourtid eller bor vi i samma?

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Lina Strindlund
2014-07-31 12:40
#12

låter ju hemskt med 13 mil till jour vet! jag har flera vet öppna några vardagar nu i juli + jourvet på helgerna. :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

FjantYoda
2014-07-31 13:06
#13

Det är det! Hittills har vi aldrig behövt använda oss av det, men är rädd för den dagen det kanske behövs och verkligen är akut!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
Fridaaaa
2014-07-31 13:25
#14

3 mil till kliniken men de har öppet under sommaren. tillgänglighet på jourtelefon vet jag dock inte, inte behövt ringa där (som tur är)
Jourveterinären i staden 4 mil bort skulle jag inte ringa om det absolut inte är det allra sista (litar inte på dem för 5 öre).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lina Strindlund
2014-07-31 20:56
#15

ja det ska ju vara en veterinär man litar på också! varit hos jourvet en gång, jättetrevligt bemötande, tyvärr dog kanine, den hade redan dött hemma troligen, men vi ville försöka. Det var en blodpropp av något slag trodde vet. :( Jag har ringt dem felrar ggr ang kanin och hund och fått jättefint bemötande. SÅ säger vilka det är : Vännäs distriksveterinärer. :) (Jag bor i Umeå.) annars går jag till umanvet och björkstadens.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Cookie Monster]
2014-07-31 21:33
#16

Japp! Djursjukhuset ligger 15 min från mig mig men jag undviker dem helst. 😟 Trots att jag inte gillar dem så är jag glad att ifall jag måste in AKUT så vet jag vart jag kan vända mig direkt.

Salsbring
2014-08-02 19:12
#17

#11 jag bor i Skellefteå, är det samma vi pratar om då? 🙂
#12 vi har distriktarna med jour i stan också, men de är tyvärr väldigt svåra att få tag i ofta, så säkraste kortet är sjukhuset 2 städer bort 😕

gelespade
2014-08-03 07:21
#18

Min närmsta djurklinik har öppet 8-18 året om, och sen har jag nära till strömsholm om jag skulle behöva åka in på jourtid :)

FjantYoda
2014-08-03 12:51
#19

#17 precis!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Lon@
2014-08-04 02:23
#20

Bor 10 min från Blå Stjärnan som har öppet 24/7 året runt. Brukar dock inte gå dit utom med Skroffans njurar, vår vanliga klinik har visserligen inte kvällsöppet sommartid men annars samma service som vanligt.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
Lina Strindlund
2014-08-26 21:58
#21

Ah skelleftebor :) norrlänningar :D 

Jag är så nervös att behöva åka till distriksveterinärerna, enda stället på helgerna… hatar helger! det är 3 mil dit! :P Och jag vågar inte köra bil på vintern längre. :P och ofta dricker folk på helgen = jag MÅSTE låna en bil och KÖRA, ibland. :P överväger att skaffa en stor säker bil, eller göra mig av med mina djur inför vintern, har lite panik faktiskt. :(  Och är arg på att alla ska dricka på helgen. Jag dricker ju aldrig.

OK jag är inte seriös med allt jag skriver, jag är emotional ;) men det känns inte bra att det är så svårt att få veterinärvård i Umeå på helgen /kvällen. :(   Jag får sånt stresspåslag när klockan slår 17 på fredag kväll oc hvill bara att det ska bli måndag morgon… snabbt! 

*surar*


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

FjantYoda
2014-08-26 22:53
#22

#21 och såklart så ska djuren just snubbla till eller något så hjärtat stannar och man är helt säker på att "nu dör han för vi inte hinner till veterinären!"

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Upp till toppen
Annons: