Annons:
Etikettaktivering
Läst 3281 ggr
Mops1
7/15/14, 4:53 PM

Pris Dogwalker 2 hundar?

Hej!

Är det för mkt att begära 150kr/dag om man ska rasta 2 små hundar på lunchen?Jag måste även lösa busskort.Det gäller 5 dagar/vecka

Annons:
Hildgrim
7/15/14, 5:11 PM
#1

Jag betalar 150kr per dag (3000kr/månad) för en dagisplats på ett litet dagis. Då får hunden komma ut på två långa promenader/lekstunder och övrig tid vara hemma hos dagisfröken. Med tanke på det så hade jag inte haft lust att betala samma för enbart en promenad.

Praefatio
7/15/14, 5:12 PM
#2

Blir ju ca 1500 kr per hund och månad, det tycker jag låter rimligt. Tar för givet att det är vitt vi talar om?

neapeaw
7/17/14, 10:55 PM
#3

150kr/dag tycker jag låter lite mycket för en promenad. Jag tar 100kr/dygnet och då är hunden hos mig hela tiden= 4-5promenader per dag :) Men de är min åsikt sen är de givetvis du som bestämmer vad du tycker de är begärt. #2 man kan ta de svart så länge du inte tjänar över 15000kr/året på de :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
emsyzz
7/18/14, 12:07 AM
#4

Absolut för mycket. Vi betalade 70 kr/dag för hundrastare. Han skattar på det. Dessutom tog han sig till oss, hämtade min hund, åkte till ett annat ställe, hämtade en annan hund och gick en timme för att sedan köra hem min hund. Vi fick ett sms varje dag med info om bajsning osv. Det var alltså 2 timmar med händelser för min hund, varav en timme promenad i högt tempo med en hund kompis, info om promenaden, han fick betala alla bensinkostnader själv och skattade. Så för 2 hundar fick han då 140 kronor men det var ju mycket körning och jobb emellan. Dessutom kände hundarna inte varandra så jag antar att det inte alltid var så lätt. För vår dagmatte betalar vi 60kr/dag. Då går hon 1-2 promenader, matar, vattnar, tar med honom till väninnor på fika, åker och badar, massa utflykter osv. Hon har dessutom en egen hund så de leker hela dagen. Hon hämtar honom själv hos oss inland och lämnar vissa dagar. Har honom från 8-15 ungefär. Så hon ansvarar för en hel dags aktivering och massa kul för min hund. Det för ju att hon blir uppbokad den dagen hon har honom och går kanske miste om annat kul.

vallhund
7/18/14, 1:50 AM
#5

Priserna varierar kraftigt beroende på var man bor, precis som stallplatser. Samt om man skattar för pengarna.

Om det är svarta pengar kan det bli riktigt dyrt för hundägaren om skatteverket skulle få reda på det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

dbIII
7/18/14, 11:02 AM
#6

#5 Varför skulle det bli dyrt för ägaren?

Annons:
Praefatio
7/18/14, 11:10 AM
#7

#6 För att hen ska betala arbetsgivaravgift. (Även svar på #3) #5 Ja, det har du helt rätt i. Jag bor i storstad och utgår ifrån storstadspriser. Här kostar hunddagis ~3500 kr per hund och månad och då blir 1500 kr per hund och månad rimligt för rastning, vitt.

Saffran0Spice
7/18/14, 11:11 AM
#8

#6 Svartarbete är inte lagligt och skulle den som betalar för det (ägaren) åka fast så kan det bli dyra böter, restskatt och i stora fall (typ husbyggen) finns det de som fått fängelse.

dbIII
7/18/14, 11:56 AM
#9

#7 Du menar väl inte att Du anlita någon som ej har F-skatt!? Det betyder att Dina "storstadspriser" är 1500:-/månad + sociala avgifter/skatt…

#8 Svartarbete är INTE lagligt, men källa på att köparen av en tjänst fälls om denne tagit för givet att säljaren gör rätt för sig (naturligtvis förutsatt att vi pratar F-skatt+kvitto)?

lisa90
7/18/14, 2:13 PM
#10

Jag har betalt dagmatte 100kr/dag för att hon hade honom mellan 8-16, men jag hämtade och lämnade. Nu får jag 70kr/natt som nattmatte 20.00-7.30, då går jag två promenader - en kort på kvällen och på morgonen en på ca 30min.

Praefatio
7/18/14, 3:44 PM
#11

#9 Vad dillar du om? Jag går ut med min hund själv.

dbIII
7/19/14, 10:50 AM
#12

#11 Jag "dillar" inte (vilket förövrigt är ett påhopp). Bryr mig inte om du går ut med din hund själv, vilket inte direkt har med Ditt svar nedan att göra. Om Du/någon skall betala enligt Ditt svar blir resultatet det jag beskrev i #9. Förstår Du nu?

#6 För att hen ska betala arbetsgivaravgift. (Även svar på #3)

#5 Ja, det har du helt rätt i. Jag bor i storstad och utgår ifrån storstadspriser. Här kostar hunddagis ~3500 kr per hund och månad och då blir 1500 kr per hund och månad rimligt för rastning, vitt" 

Mops1
8/20/14, 4:35 PM
#13

Tack för alla svar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: