Annons:
Etikettövrigt
Läst 3094 ggr
Ralktad
2014-07-09 20:55

NEGATIVA TRÅDEN - Juli

Här kan ni skriva om allt negativt som skett/sker under juli månad. Framför allt det som har med hund att göra.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Saffran0Spice
2014-07-09 21:45
#1

nya fodret+frakt kostade mer än trott så blir havregrynsgröt för matte ett tag efter den ''oväntade'' utgiften! 😂

Sjysst del - hunden får bison/hjort/lam
Matte får havregryn!

Dexterr
2014-07-09 22:06
#2

Tiken löper o hanen har det riktigt jobbigt. Försöker ha de isär så mycket som möjligt men är svårt när jag är ensam och har en jäkligt snabb hane… Tur att tiken iaf jagar bort hanen så fort han kommer nära =) Är inte mycket lugn o ro här hemma just nu.

Ambrose
2014-07-09 22:30
#3

Nita får valpryck varje kväll och biter mig + allt annat i småbitar. Provar mig fram för att hitta ett sätt hantera det på, svårt att säga om det funkar än. Det varierar från kväll till kväll, men just nu låter en svart pälsmössa med bruna tecken inte så dumt :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

IngridSvensson
2014-07-09 23:04
#4

Eyvind gillar fortfarande inte att tugga på tuggpinnar eller köttiga ben. Han föredrar pinnar och kottar, så jag får inte glömma att borsta hans tänder med jämna mellanrum.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Karolina-H
2014-07-10 07:24
#5

Kajsa har fått besöka veterinären igen där de hittade att hon har UVI och något oidentifierbart i magen på röntgen som det ska tas en biopsi på efter sommaren. Nervös väntan vill jag lova trots att veterinären inte trodde det var något farligt. Kajsa har äve fått ont i sina öron men ser ingen infektion men går på penicilling så hoppas att det släpper!

Codeavalone.blogg.se

Majken!
2014-07-10 08:18
#6

Fick röntgenresultat igår, c-höft tyvärr 😮

Annons:
Vizzla
2014-07-10 08:52
#7

Att vi inte tränat nästan nånting… Värme eller för kallt, för lite tid eller omotiverad.. Alltid är det nåt :(

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Saffran0Spice
2014-07-10 08:53
#8
russin
2014-07-10 11:16
#9

Negativa är att det är åt helsicke för varmt - vart tog lagom vägen 😮 Vi håller på att förgås av värmen, så jag ser fram mot helgen och det utlovade regnet - mitt hem behöver kylas ner.

nlinds
2014-07-10 11:28
#10

Igår var ingen bra hund-dag överhuvudtaget.. Vi åkte till kåsjön i hopp om att få svalka hundarna och oss själva. Istället kommer en helt galen Bordercollie-liknande hund, lös, attackerandes. Jag skrek till min sambo "UPP MED BOSS!" (chihuahuan), och han fick upp honom i sista stund innan hunden tänkte hugga. BC vände sig om och tittade rakt på Aros, gick till attack varav Aros försökte "försvara" sig själv samt försökte dra sig undan. Då ropar min sambo "KOPPLA ERAN JÄVLA HUND OM NI INTE HAR PLI PÅ DEN !!" ägarna stod bara och kollade, visslade , och BC vände och kutade tillbaka. Ingen kom fram och frågade hur det gick med våra hundar eller något. Som tur var blev det inga skador, men en hel del päls tussar låg överallt. Det gör mig så himla ledsen att folk bara står och glor, och framförallt att dom hade en aggressiv/osäker hund lös.
Jag är glad över att våra hundar iallafall var kopplade.. Men det hade ändå kunnat sluta illa :(

Kan säga att det inte blev något dopp för någon av oss. Vi vände och åkte hem…

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

LuLeLo
2014-07-10 11:42
#11

#10 Usch. Det värsta är att sådana situationer inte är ovanliga…

Lotus drog efter en hare idag. Jag fick visserligen tag i honom snabbt, men det känns som vi har gått back i träningen på att inte jaga nu :(. Suck.

Tass Josephine

nlinds
2014-07-10 12:27
#12

#10 I know ! Och det värsta är att dom verkar ju inte förstå att det är en fara för andra människor/hundar. Låg som en fotbollspelare på marken och försökte med all styrka att hålla Aros kvar. Jag var så arg så jag skakade när jag gick därifrån :(

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Smilla177
2014-07-10 13:00
#13

Köp dogdefensive spray super vid dessa lägen, har fått använda detta en gång hunden tvär vände och drog till matte. Var även jag på okopplade hundar som attackerade mina små hundar. Googlade på det och köp. Det är inte farligt för hunden men ger avkylande effekt som hunden inte tycker om. En gång när min ena hund blev attackerad skyllde de på min hund men jag hade min hund kopplad och de hade sin hund okopplad. Hund ägaren till och med hota mig med stryck för att jag blev arg. Efter det köpte jag detta spray.

Annons:
nlinds
2014-07-10 13:05
#14

#13 ska kika på detta ! Tack för tipset !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Carry-Rocksalt
2014-07-10 14:29
#15

En kund till pappa kom över idag och Legolas tokskällde. Man kunde höra paniken och rädslan i skallet.

nashjamie
2014-07-10 15:41
#16

Hatar hur kvavt det är ute.. Går ju inte att göra någonting med hundarna.. Så synd om dom 😭

[fabienne]
2014-07-14 20:45
#17

Jessie har blivit tio månader och verkar tyvärr både ha tappat halva hjärnan och fått knäck i lurarna i samband med det. Han har helt glömt av hur man går i koppel, har börjat göra utfall när vi möter hundar och när vi står stilla piper han av frustration över att vi inte rör oss framåt. Man skulle med lätthet kunna få psykbryt för mindre.

Turast
2014-07-14 21:12
#18

Skrev ju i fel tråd förut så skriver här nu haha Jamie har begynnande förhudskatarr :( men har börjat behandla så det lär vara över snart..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Lilllens
2014-07-15 01:05
#19

Det är för varmt att aktivera sig ordentligt, hundarna smälter ju fan bort i solen… Måste det var -30 eller +30? Finns det inget mellanting liksom.

wingren
2014-07-15 01:19
#20

Var på Gekås idag och inhandlade grejer till nya vovven, dyrt som skam! Men Mowgli lär bli glad av allt hundgodis, märgben, dentastix, leksaker med mera ;)

Annons:
nadilda
2014-07-15 10:36
#21

Känns som om jag och Dolly trampar på samma ställe med typ allt vi gör! Kommer ingenstans och det är sjukt frustrerande, så har börjat tappa mycket av träningssuget :(

tjoopa
2014-07-15 14:53
#22

Här är det så sjuuuukt varmt att man inte kan göra någonting :( Tycker synd om pälsbollarna som inte får motionera ordentligt, är så rädd för värmeslag då dem hässjar så fort vi går ut. Och inte går det sova om nätterna heller i värmen :/


LuLeLo
2014-07-16 22:19
#23

Fick ett jävla hundskall rakt i örat! Igen. Förbaskade jycke!!!

Tass Josephine

Ralktad
2014-07-17 11:56
#24

#21 Vad har ni kört fast med?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

nadilda
2014-07-17 12:28
#25

#24 Framförallt lydnaden och den allmänna kontakten. Hon kan om hon vill, men orkar inte arrangera sig helt även om jag är super rolig och har kanonbelöningar. Då orkar inte riktigt jag heller till slut. Och jag är inte tillräckligt van och duktig för att lyckas bryta den onda cirkeln. Och om det väl går framåt och känns bra en träning så går det sämre nästa gång.

Ralktad
2014-07-17 12:44
#26

#25 Hur gammal är hunden? Du har inte lust att gå en kurs, till exempel i lydnad där du får mycket inspiration och motivation? Vet att kurser har hjälpt folk som tappat motivationen till träning.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

nadilda
2014-07-17 15:15
#27

#26 Drygt två år är hon. Har gått massor av kurser, hjälper lite. Men ska gå kurs i lydnad i höst, det ska bli roligt. Saken är det att hon älskar att träna och under t.ex. under linförigheten går svansen konstant, men ändå pallar hon inte riktigt. :(

Annons:
nadilda
2014-07-17 15:20
#28

Kan tillägga att det känns som om det började med att hon hade kennelhosta i början av våren, innan det så var hennes motivation på topp men efter det så började den allt oftare att dala :S

[Olärd]
2014-07-17 15:54
#29

Somna vid 22 (ren lycko träff har somnat runt 01:00 hela veckan) och ska upp 5 på morgonen och lämna honom hos dagmatten runt 6…

Så lilla kära Nadir (hunden) har skällt halva natten på hjärnspöken och andra hundar som bor i närheten, hade lust att tejpa igen truten på honom när han drog igång runt 3 i natt 😭

Inget vanligt beteende från hans sida men ibland får han sådana här tok ryck.

Ruzicka
2014-07-22 14:11
#30

Jag petar upp den här tråden med mitt gnäll. 

Jag och underhunden debuterar i lydnad imorgon. Och plötsligt har han glömt hur man går fot. Sålänge vi står stilla är han bra i positionen, men så fort jag börjar gå hoppar han en hel meter ut i sidled och går där istället. När jag sedan stannar gör han en helt ny fotingång och kommer in perfekt igen. Vi tränade mest på grus innan och när vi började på gräs flöt han ur positionen hela tiden för att undvika djupa klöverdungar och jag reagerade inte utan lät honom göra det. Och nu har det blivit en vana. Jag vet att det är mitt fel, men jag hinner ju inte fixa till det tills imorgon. Gah. Och jag som ändå hade förhoppningar om att det skulle gå bra imorgon..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

LLLINN
2014-07-22 18:53
#31

Jag och min hund blev igår attackerade av en hund. Detta vore hemskt oavsett omständigheterna, men det känns desto surare eftersom min hund precis har börjat bättra sig ordentligt med sina utfall mot andra hundar. Känns ju som att vi kan vinka adjö till lugna hundmöten ett tag framöver, och jag vill inte veta hur det ska gå när vi möter en collie nästa gång (attackerande hundens ras). Suck :(

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Olärd]
2014-07-23 12:29
#32

#31 sådant är så jäkla irriterande, speciellt när man har en hund som från början har trissat upp sig inför hundmöten förut.

[Olärd]
2014-07-23 12:29
#33

#31 sådant är så jäkla irriterande, speciellt när man har en hund som från början har trissat upp sig inför hundmöten förut.

Sugar Mist
2014-07-23 18:23
#34

För var,t för att göra något. smäääälter boooort

-

Annons:
Ellen89
2014-07-23 21:19
#35

Ont i huvet och maste studera… da blir man frustrerad nar hundarna drar, skaller pa andra hundar pa promenaden och rullar i 'god knows what' dagen efter att ha blivit duschad. :/

Smilla177
2014-07-25 11:52
#36

Fick reda på orsak till att min ena hund haltar av veterinären , han hade atros i axlarna och i ena armbågen, nu går han på smärtstillande och vila. Och det som är synd det är att han kommer få leva med detta i resten av sitt liv. Vi kan endast hålla honom smärt fri med behandling.

Turast
2014-07-25 13:35
#37

#36 åh beklagar! Har också en halt hund hemma som ska på utredning om hältan.. Hoppas du kan göra det bästa av situationen för din hund! Simning kanske är ett bra alternativ?:)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Smilla177
2014-07-25 13:52
#38

Ja vi skulle få en tid efter två veckor till Bagarmossen och rehabiliteringen där och få en tränings plan för honom, men inflammationen som han har nu måste bli bättre innan vi gör detta. Tack det känns skönt att få skriva av sig. Han är ju bara fem år så han har ju många år kvar. Vi har ju bara haft honom i sju månader så vi vet ju inte vilket liv han har haft innan vår tid. Han kommer från Ireland och är en en jätte mysig go hund som berörde våra hjärtan direkt vi såg honom. Så vi kommer göra allt för han skall få ett bra liv utan smärta. Simma tror jag passar honom han älskar att bada.

Turast
2014-07-25 13:55
#39

Hoppas att det löser sig och att han slipper ha ont! Kul att han gillar att simma för det är ju skonsamt mot leder :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[fabienne]
2014-07-28 12:18
#40

Å, denna unghund. Tio kilo rent testosteron. Det beskriver väl egentligen hela situationen. Målet för idag är att överleva tills imorgon.

Fridaaaa
2014-07-28 13:21
#41

Lider med hundarna i värmen :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: