Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 6112 ggr
Saffran0Spice
7/3/14, 10:16 PM

Bästa träningsgodiset

Nu har jag äntligen hittat The Candy som duger till min lilla råtta, allmänlydnads kursen och träningen ger väldigt mycket mer resultat nu  efter detta ''fynd'' - nämligen rå köttfärs.

Det är kladdigt, slabbigt och hunden hugger som en piraya. Men det är ärligt talat skit samma då det fungerar! 😃

Vad använder ni för godis vid träning/kurs?

Annons:
LinaK
7/3/14, 10:22 PM
#1

haha usch det låter inget vidare med rå köttfärs, eller jo för hunden men inte för matte 😉

Kör på korv (sånna hot dogs) enda gången jag ger hundarna sån korv är när jag går kurs. Så smidigt att dela dom i små bitar och ändå inte så jätte kladdigt 😛

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Saffran0Spice
7/3/14, 10:25 PM
#2

#1 hehe ^^
Nä det är köttfärs i ena fickan och servetter i den andra hahaha
- min hund är inte särskilt förtjust i korv (om man måste förtjäna den..) annars hade jag som matte nog hellre haft något sånt ^^

[Forest]
7/3/14, 10:26 PM
#3

Jag ger kokt lever som jag sen torkar i ugnen för slippa kladd. torkar kött från nöt och kyckling. Det bästa godiset är enkel kokt kyckling där får man lite kladdiga fingrar :)

Lilllens
7/4/14, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Torkar eget :) igår fuskade jag dock å köpte färdigt godis för att jag inte har någon ugn för tillfället

[TeamGolden]
7/4/14, 1:34 AM
#5

tips ts är annars att göra köttbullar av det (endast rulla köttfärsen alltså) och steka dem eller lägga i ugnen då det blir lite mer lätthanterligt =) här hemma hugger han som en haj mot köttbullar

kigon
7/4/14, 1:40 AM
#6

Har precis börjat torka eget godis, har provat lever som funkade bra med ska nu prova på hjärta då lever ska ges sparsamt 😃 Skär i bitar, in i luftugn i några timmar = billigt, nyttigt och torrt godis 😍

Hunden älskar det, skulle flyga om man bad om det för godiset 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
[Cookie Monster]
7/4/14, 2:01 AM
#7

Skinkost samt baconost på tub är det bästa i hela världen. Det är så gott att hon försöker käka hela tuben när hon inte får ut så mycket tillräckligt snabbt 😉 Så tack till Kavli som ger hunden arbetsglädje…

Fenix_Chicci
7/4/14, 9:38 AM
#8

Ziwi peak och torkat ankkött är det som används mest här hemma. Ska det vara riktigt lyxigt så kan det bli kokt kyckling.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Agda
7/4/14, 10:14 AM
#9

TubiDog med laxkräm fungerar fint till min hund (finns på zooplus.se, det är alltså godis på tub gjort för hundar). Upptäckte också att har hon fått lite eller ingen mat innan kurs/träning så går också Frolic ned. Har planerat ett tag att torka kött, men inte blivit av än (mest för att jag ogillar att hantera råkött😛).

LeaBus
7/4/14, 10:24 AM
#10

Jag har godisväska, lägger torrkulor Standardt och Acana sedan fäster jag en plastpåse på ena sidan (inuti) och däri lägger jag rått lammkött samt rå nötfärs så har jag bra variation på belöning, lite kladdigt med det är värt det, finns jätte smidiga små flaskor med handdesinfektion :)




doodlebreak
7/4/14, 10:53 AM
#11

På vår valpkurs fick vi i läxa att testa olika saker på en lista, och sen betygsätta dem utifrån valpens smak. Kokt kyckling fick högst betyg av alla. De är absolut helt galna i det!

nadilda
7/4/14, 12:07 PM
#12

Torkad kyckling är nog favoriten här hemma. Sedan så är torkat kohjärta mumma, men det har vi bara när mamma har disikerat på jobbet, hon är biologilärare.

[tk1971]
7/4/14, 12:56 PM
#13

Jag lärde mig på BPH:n att jag inte alls ska erbjuda nåt godis som belöning, som jag gjort hittills. Istället ska jag erbjuda lek som belöning. Hon måste ha fått nåt ryck på BPH:n för vanligtvis är hon inte alls särskilt lekintresserad utomhus, men den där dagen fick hon höga poäng på lekmomentet.

Nå, om jag ger träningsgodis är det ofta korv, köttbulle, torrfoderkulor eller Sjöbogårdens miniben.

Annons:
[Forest]
7/4/14, 5:54 PM
#14

8 Ziwi peak  är poppis här med 😉

JonnaCecilia
7/4/14, 6:08 PM
#15

Köttbullar är det där lilla extra för de svåra momenten, även i vardagslydnad. (Kastar köttbullsbitar i huvet på vovven när vi ser en kanin ;) hans stora last, ett tag kändes det HELT omöjligt att få honom att fokusera på nåt annat om han först såg en. Går bättre nu… Men han har uppenbarligen inte läst rasstandarden där det står att eurasier inte har nån vidare jaktinstinkt!) 1# Jag skulle vara försiktig med hot dogs, mycket äckliga saker och kemikaler i dem! Hade en lab/golden som åt ALLT hon kom åt om man inte var snabb nog, men hon spydde alltid av hot dogs… Då undrar man ju ändå vad fan det är i dem, när hunden kan tugga på gamla äckliga kaninben hon hittat i skogen utan problem, men hot dogs spyr hon upp? Blä. Tur att jag aldrig gillat det ändå ;)

Sugar Mist
7/4/14, 6:09 PM
#16

Köttbullar går alltid hem här.

-

CissiD
7/4/14, 6:10 PM
#17

Vi kör kyckling chips de är högt rankade men lite jobbiga att dela i små bitar. Frollec och de mesta annat går ner de med. Köttbullar är en stor favorit tillsammans med rå köttfärs eller råa köttbitar. Men de e för kladdigt för att ha med på träning när mer praktiskt godis funkar bra. :) Han jobbar för allt man kan svälja :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Hiro
7/4/14, 6:37 PM
#18

Blodpudding som jag torkar i ugnen är absoult bäst, det blir inte kladdigt och hundarna verkar älska det. Det enda dåliga är att det luktar men det går man stå ut med ;)

[Ayaka]
7/4/14, 6:42 PM
#19

För att få mest fokus använder jag köttbullar eller falukorv, annars funkar frolic bra också, men hon är inte lika galen i dom dock 😛

Hildgrim
7/5/14, 12:15 PM
#20

Haha nej rått kött skulle jag inte vilja ha vid träning. Känns kladdigt och hygieniskt. :P

Köttigt godis går hem här hemma. Torkat kött (torkar eget och köper färdigt som jag klipper i bitar), korv, beefsticks osv. Jag upplever inte att jag hittat något som fungerar mycket bättre än det andra, däremot verkar variationen viktig. Är det något godis hon inte fått på länge är det extra intressant.

Jag funderar på om det finns mer saker än rent kött man kan torka? T ex korv? Jag tycker nämligen korv är lite i kladdigaste laget, det kanske kan bli torrare och fastare om man kör det i torken en stund?

Annons:
Gullan_J
7/5/14, 1:52 PM
#21

Hot dogs och vanliga köttbullar funkar utmärkt till dem båda.

-Bättre ökänd än okänd

Ruzicka
7/5/14, 2:14 PM
#22

Kokt kycklinghjärta är grejen här hemma. Jag preppar en liten snusdosa med ett helt hjärta och lägger den i kanten av planen som externbelöning. Annars är det lek som fungerar bäst här. 

Rå köttfärs hade han nog älskat också, men jag är för dålig på hela logistiken runt det. Hur förvarar man det? Hur stora portioner? Och så måste man tänka så långt i förväg och tina det och bleh. Det är lättare med något som är tillagat, det håller längre i kylen. *latmask*

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

lisa90
7/5/14, 3:13 PM
#23

Det som funkar allra bäst är när jag haft köttrester från min egen middag, och det ska vara tillagat enligt hunden. Korv och köttbullar slinker också ner. Torkade kycklinghjärtan brukar jag ha som reservgodis, det funkar när det inte är för mycket störning eller om han är hungrig ;)

Emmats_
7/9/14, 9:49 AM
#24

Jag använder mig att frolicar som jag klipper i mindre bitar, fungerar jättebra. Mindre bitar räcker längre och går lättare att tugga. Är man mitt i ett träningspass vill man ju inte att hunden måste stanna upp en längre tid för att hinna tugga godiset ordentligt haha! Jag ska även prova att göra lite eget godis här hemma. Samt ha köttbullar/korv när vi tränar möten utomhus, kanske kan jag då få mer uppmärksamhet om jag har ett godis som är extremt gott :) Ibland har jag även använt torrfoderkulor men då är hon inte lika intresserad av godiset, sjöbogårdens godisar går också hem!

Saffran0Spice
7/9/14, 9:51 AM
#25

Tänkte testa att koka kyckling - ni som gör det, hur gör ni?
skär ni små bitar och kokar eller kokar ni hela filéer och skär sedan? ^^

[Forest]
7/9/14, 10:01 AM
#26

25 jag köper inte bara fileer utan kör med billiga kycklingklubbor kokar som dom är med ben och allt. Sen pillar jag bort köttet och ger det som godis. Här älskar hundarna kokt kycklinggodis

Saffran0Spice
7/9/14, 10:03 AM
#27

#26 ok, jag har bara filéer - så funderar på vilket som är bäst.

Skära före eller efter ^^

Annons:
padfoot
7/9/14, 10:05 AM
#28

Jag har inte hittat nåt supergodis, men leverpastej och mjukost på tub med bacon- eller skinksmak är bland det bästa. Testade att torka leverpastej i ugn för ett tag sen och det funkade rätt bra.

[Forest]
7/9/14, 10:38 AM
#29

27 efter det är lätt o dela efter tycker jag :)

Saffran0Spice
7/9/14, 10:40 AM
#30

#29 ja jag tror ja gör det - kanske håller ihop bättre när man kokar också =)

redstaryena
7/9/14, 11:16 AM
#31

Använder lever som jag torkar efter den kokats i en droppe laxolja. Bara för att ändra smaken lite då och då

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Juel70]
7/9/14, 11:39 AM
#32

Godis som min hund gillar är leversnittar som jag bryter sönder i mindre bitar, Sen har jag torkat eget godis av kött, lever och annat.

Vissa godisar luktar ju så illa…. så jag gjorde en egen hundgodispåse av en gammal schampoflaska som jag tvättade, skar i den så bara halva flaska kvar, botten delen.  På sidorna gjorde jag hål och trädde i långt snöre så man kan ha den runt halsen. Och när man vill ha en godis så är det bara att vicka lite på den och ta ut en godis.

Så slipper man lukta illa i fickan sen.

AktivaSiri
7/23/14, 9:38 PM
#33

Här hemma använder vi mest Agility Snacks. Men den ena hunden är lite tjurig så man får variera sig lite med henne om hon ska hålla fokus :p

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

wingren
7/24/14, 12:34 AM
#34

Någon som kan ge recept på hur man torkar kött? Temperatur i ugnen, förberedelse, typ av kött, tid i ugnen och sådär. Förklara gärna så att en femåring skulle förstå det då jag inte är en hejjare framför spisen ;) Tack på förhand (:

Annons:
isblixt
7/24/14, 2:01 PM
#35

#34 Vi delar och torkar sedan kycklinghjärta i ugnen, 80grader cirka, lite öppen lucka. Några timmar beroende på hur torrt/fuktigt godis du vill ha. Sen fryser vi in det och tar fram lagom stor mängd inför träning :)

Saffran0Spice
7/31/14, 4:43 PM
#36

#34 Finns nu en artikel på Djurpyssel.Ifokus om hur man torkar olika sorters kött bla ^^

wingren
7/31/14, 9:04 PM
#37

Tack och bock! Kycklinghjärtan inköpta och i helgen blir det "bak" ;)

Upp till toppen
Annons: