Annons:
Etikettvalpar
Läst 4644 ggr
Moag
6/13/14, 5:05 PM

Gick ni ut på natten med era valpar?

Det gjorde jag inte med min förra, jag minns dock inte om hon kissade på natten/tidigt på morgonen men förmodligen. Jag läste i alla fall att man får hunden rumsren snabbare om man ställer klockan för att gå ut på natten.

Jag går nog ut sista gången vid 23:30, och sedan går jag oftast upp vid 9:00 tiden. Så länge håller sig kanske inte en valp? När kan man räkna med att den håller sig lite längre?

Annons:
Saffran0Spice
6/13/14, 5:05 PM
#1

Första veckan gick vi ut runt 01.30, men efter det har det aldrig hänt 

Då var nattkisset vid 23 och morgon vid 7.30 =)

Rumblebee
6/13/14, 5:14 PM
#2

Jag har inte hund längre tyvärr, och det är lite mer än 12 år sedan som han var valp men han brukade inte komma ut på natten. Däremot hade vi lagt ut tidningar på golven, så visst det blev ju att han gjorde inne på natten, både på tidningarna och på golvet. Tyvärr minns jag inte hur lång tid det tog att få hans rumsren, fast tror inte att det tog så väldigt lång tid. Kanske 3-4 månader. Och då gick vi ut minst en gång varje/ varannan timme. ett tips är att du avgränsar ytan din valp har tillgång till under natten, så att du inte vaknar upp och kliver i något kladdigt eller blött….. :P

jenmjao
6/13/14, 5:32 PM
#3

När jag hade min hund som valp hade jag felvridet dygn, jag la mig 04.00-05.00 så jag gick ut med henne ganska sent :) Min mamma gick istället upp runt 09-10 så det gick ganska fort med den hjälpen.

Fridaaaa
6/13/14, 5:39 PM
#4

Jag gick inte ut på natten med Roxy. Sambon tog sista kissen så sent som möjligt och jag första på morgonen runt 6-7 tiden i början. Men hon blev rumsren snabbt och var ytterst få olyckor på natten, sov för det mesta på natten

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tk1971]
6/13/14, 5:54 PM
#5

Jopp, och det gör jag fortfarande ibland. Ja, jag går inte ut, men jag släpper ut henne i trädgården.

Hunden blev för övrigt rumsren väldigt snabbt, hon var bara ca 3-3,5 månader när hon fattade att man inte gör sina behov inomhus.

isblixt
6/13/14, 6:14 PM
#6

De första två veckorna gick vi ut med henne ungefär varannan timme, eftersom hon vaknade och ville ut då.. rätt så tröttsamt men det vände fort :)

Annons:
[Daniela1983]
6/13/14, 6:30 PM
#7

Några gånger ja.

[Wraith]
6/13/14, 6:56 PM
#8

Nej! Sov i min säng, visste ju att risken fanns att han kunde kissa där men tänkte då är han nära mig och kan väcka om han blir nödig. Han sov dock hela nätterna utan problem, gick ut sent kanske vid 00.00 och sen ut vi 6-7.00.

Blev rumsren otroligt fort:)

Moag
6/13/14, 7:05 PM
#9

Tack för era svar! Jag tänkte ha valpen i sängen, så förhoppningsvis vaknar jag om hon behöver kissa på natten.

Carro107
6/13/14, 7:35 PM
#10

Om valpen har väckt mig på natten så har jag tagit ut den.

http://carro107.blogspot.se/

Michaela-N
6/13/14, 7:35 PM
#11

Ja, kl 02 varje natt i två-tre veckor vill jag minnas. Bara för att vara på den säkra sidan. Folk säger att valparna vänjer sig vid att kissa på natten när de blir äldre också, men den vanan satt inte i för min hund i alla fall.

-Aida-
6/13/14, 8:14 PM
#12

Jag gick ut sista gången klockan 12 sen kunde han hålla sig fram till 5 eller 6.

tootiis
6/13/14, 8:27 PM
#13

Har haft valp nu i en vecka, och första 2-3 dagarna gick vi ut vid 22-23, sen vid 01.30 och klev upp vid 06.. Provade dock inatt att ha längre mellan och då gick vi ut 22.30, 02.30 och klev upp vid 08.30 :) inga olyckor än så länge på natten..

// MT ♥

Annons:
Lexie82
6/13/14, 8:51 PM
#14

Valpen jag har är fyra månader nu. Jag är lite av en nattuggla, så jag tog sista vändan med honom runt 1-2 på natten, sen upp ganska tidigt för första promenaden. Det funkade utan olyckor, men när jag väl hade vaknat så MÅSTE han ut direkt. Bara slänga på sig kläderna, alltså. Gick jag på toa först så kissade han vid dörren.

De senaste veckorna så har jag gått ut runt midnatt sista vändan, och nuförtiden så väcker han mig när han vill ut på morgonen. Det brukar vara mellan 7-9 ungefär.

Arashi
6/13/14, 8:53 PM
#15

dom flesta brukar inte vilja kissa i sin sovplats (gäller inte alla dock) hade min i sängen på natten och han sov hela natten redan från början. Har för mig att jag gick ut runt 12 på natten och sen 8 på morgonen, bar honom från sängen och direkt ut på gräs mattan. Tog inte så lång tid innan han börja sova längre på morgonen-gick ut när han vakna=)

LuLeLo
6/13/14, 9:21 PM
#16

Nej. Jag är för lat för det. Torkar hellre upp på morgonen. Trots detta har jag fått båda mina vovvar rumsrena :).

Tass Josephine

JamieBlue
6/13/14, 10:56 PM
#17

Typ samma som #11.

[FridaGenborg]
6/13/14, 10:58 PM
#18

Gick upp 2 ggr/natt första månaden.

Fenix_Chicci
6/13/14, 11:09 PM
#19

Hundarna får kvällskissa innan vi går och lägger oss vid ca 00-01. Men är jag vaken senare och märker att valpen börjar tassa runt så tar jag ut henne.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Therese.G
6/14/14, 12:37 AM
#20

Vår valp har aldrig kissat inne under nätterna. (8v när vi hämtade) Sista kisset är mellan 23:00 - 00.00 och första mellan 07:00 - 09:00

- Therese

Annons:
OurOzzy
7/29/14, 12:41 PM
#21

Vi behövde aldrig gå ut med vår valp om nätterna då han sov hela nätterna :) Väckte honom istället tidigt på morgonen runt kl 6.00 och gick ut.

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Turast
7/29/14, 12:50 PM
#22

Fick min hund dnär han var 3,5 månader och då var han rumsren så nej gick inte upp på natten, han va duktig att hålla dig och säga till :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Ambrose
7/29/14, 9:02 PM
#23

Har en 3 månaders valp som väcker mig när hon ska ut. Brukar gå ut sista gången runt 22-23. Sedan ut runt 5.. sedan sover vi vidare till 9-10. Hade jag inte varit en sådan sömntuta så kunde vi nog skippat nattkisset. Men men :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Cert
7/29/14, 10:37 PM
#24

I början gick vid ut vid 23-24 och vid :05:00-05:30 .8. Resten av valptiden blev bara en dimma i sömnbrist :P

SuperLimm
7/30/14, 8:05 AM
#25

Jag är väldigt lättväckt så jag vaknade när valpen vaknade på natten och var påväg ut i hallen för att kissa/bajsa. Då var det bara snabbt som attan upp ur sängen och ta valpen under armen och sen försöka få på sig kläder och skor/stövlar (20 minusgrader och över 1 meter snö). Jag ställde aldrig klockan för att gå ut med valpen på natten. Det tycker jag verkar väldigt onödigt då vissa valpar faktiskt sover hela nätterna och att då väcka valpen för att gå ut med den känns ju rätt korkat. De nätter jag inte vaknade när hon gick upp kissade/bajsade hon på hallgolvet och det var bara att torka och plocka upp det som var där när man sen vaknade på morgonen. Hon blev rumsren tillslut endå, även att man inte kunde vara ute så långa stunder första tiden.

Mvh Linn

oh-la
7/30/14, 9:38 AM
#26

vi var ute med vår valp på natten de första två veckorna ungefär. efter det sov hon hela natten igenom. hon är rumsren sedan ungefär 3 veckor tillbaks och går till dörren och gnäller när hon vill ut. hon är 15 veckor. vi var varit ganska konsekventa och inte låtit det hinna hända några direkta olyckor hemma. när hon precis kom hade vi henne i valphage på nätterna, och där gnydde hon när hon vaknade och ville ut, så vi har inte haft en olycka inne på natten. efter två veckor hamnade hon i sängen istället, och då började hon väcka oss med pussar och gnäll när hon ville ut.

russin
7/30/14, 11:37 AM
#27

Jag har nog inte gått ut med någon valp nattetid, om inte valpen själv visat att den verkligen varit nödig - men det händer sällan.

Nu sover de flesta valpar i min säng tills dom är runt 4 månader och då vaknar jag om dom skulle börja röra på sig. Men har dom sovit i egen bädd, så är det inte hela världen om det skulle kissas på golvet eller en tidning (lätt torka bort) - dom blir rumsrena ändå och håller sig snart naturligt nattetid när dom sover. Jag är mer rädd om min nattsömn än att ränna ut i tid och otid🙂 Men där man som man vill givetvis.

Annons:
Wellcraft
7/30/14, 5:00 PM
#28

Nej, han har alltid sovit som en stock om nätterna och varit extreeemt morgontrött ^^

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Mi-rand-a]
7/30/14, 7:35 PM
#29

Har valp nu och har aldrig behövt gå ut på natten. Släpper ut henne innan vi ska sova vilket brukar vara 23tiden sen vaknar jag oftast vid 7-8  för att mata henne och släpper ut henne då men hon har börjat hålla sig till kl11 istället, antar att hon är för trött för att gå ut och göra sina behov så tidigt :)

CissiD
7/30/14, 9:24 PM
#30

Vår valp behövde ut varannan timma ungefär. Han väkte mig när han ville gå ut så har inte behövt ställa någon klocka. Men efter magra veckor började de minska till att när han va ca 4 månader sov han hela nätter. Han är fem månader idag och nästan helt rumsren. Det är på dagarna det händer olyckor ibland men det är när matte och husse är för sega så då får man ju skylla sig själv att de blir olyckor. :) Det är väldigt olika från valp till valp har jag förstått det som. Jag hade läst att man får valpen rumsren fortare om man tar ut ofta så då gjorde vi det. Idag sover vi ca 8-10 timmar i sträck.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[Forest]
7/30/14, 9:37 PM
#31

Nej jag gick inte ut på natten. 23 sista turen och ut tidigt vakna vid 05 första morgnarna. Men sen 06 vart morgon kisset

IdaKw
7/30/14, 9:41 PM
#32

När min var valp så gick vi ut vid 23, sen väckte hon mig vid 04 och skulle ut :)

russin
7/30/14, 11:45 PM
#33

#30 - Polly är nog en av de mest bekväma valpar jag haft, för hon sov från 23 på kvällen till 8 på morgonen från hon v ar 8 veckor😃

Mini däremot studsade på min bröstkorg och ville leka kl halv 6 varje morgon tills hon  var halvåret…….hugaligen

Hiro
7/31/14, 1:08 AM
#34

Ingen nattpinkning direkt men 11 på kvällen och kring sex på morgonen

Annons:
CissiD
7/31/14, 1:34 AM
#35

#33 Ja Pascal ville också gå upp vid kl 5-6 på morgonen i början. Men matte gick bara ut en snabbis sen va de tillbaka i sängen och sova. Pascal va inte jätte sugen på att sova mellan 6-10 på morgonen men ja va stenhård där. Han hoppade och gnydde säkert i en halvtimma varje morgon för att ja va tråkig. Ja vägrad gå upp så tidigt! Han lärde sig ganska snabbt att i denna familjen e de ingen som vill gå upp tidigt så nu tittar han konstigt på mig om ja vill gå upp innan kl 11. De e mattes hund de! 

Oj va bekvämt det måste varit med Polly! I framtiden kanske jag också har den turen att få sova samtidigt som man har valp! Underbara tanke :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Asja
7/31/14, 9:02 AM
#36

Jodå, han väckte mig när han var nödig, vilket de första månaderna var mellan två och tre gånger per natt! Eftersom jag verkligen uppskattade att han sa till när han ville ut så flög jag ur sängen varje gång. Vi gick ut regelbundet varje natt fram till han var 5 månader :-O 

Nu, när han är 7 månader, behöver han bara ut på natten om vi blivit sena med kvällsmaten och då får vi väl skylla oss själva :-9

Upp till toppen
Annons: