Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 10172 ggr
lyckosten
5/9/14, 11:44 AM

Varning för Djurmaxi.se

Varning för detta skumma företag! Beställde en cykelkorg för hund 25/4, men har inte fått den i dag 9/5, trots att leveranstiden var 3-7 dagar. Pengarna drog de från mitt konto direkt. Har mailat dom 2 ggr, men får inget svar. Firman har inget telefonnummer man kan nå dem på, bara telesvar.

Annons:
-Aida-
5/9/14, 12:07 PM
#1

Vad konstigt, alla företag ska ha ett nummer man kan nå dom på, inkluderade du din epost när du mailade dom? Tyckte dom hade ett väldigt taskig ruta att skriva i, ingen sida jag tycker ser pålitlig ut isåfall.

russin
5/9/14, 12:21 PM
#2

Grejerna kommer, men dom är jäkligt söliga. Många gånger tror jag inte dom har sakerna hemma och får beställa själva innan dom skickar till kund.

Har under våren beställt grejer av dom två gånger och båda gångerna har sakerna kommit, men det har tagit några veckor.

VicFri
5/9/14, 12:22 PM
#3

Köpte en id-bricka och dyna till buren utan problem från dom. Dock köpte jag mot faktura. Hoppas att allt löser sig för dig.

VicFri
5/9/14, 12:24 PM
#4

Om det inte löser sig så får du ta och hota med att polisanmäla dem annars.

[[Boris Sager]]
5/9/14, 12:36 PM
#5

Jag har handlat pa Djurmaxi flera ggr och det har alltid fungerat. Bra dock att ha Klarnaverifierade foretag.

Elverpige
5/9/14, 12:43 PM
#6

Beställde från dem i somras. När det hade gått 5 veckor och jag inte fått min beställning så skrev jag ett mail att jag inte längre vill ha grejerna, men vill ha mina pengar tillbaka. En vecka senare kommer det ett paket från dem, med EN av grejerna jag beställde men ingen information om resten. Samma dag får jag ett svar på mitt mail (som jag skickade en vecka tidigare) om att "enligt vad de kan se så är det levererat".. 

Resten av sakerna kom efter ytterligare 2 veckor.

Annons:
Fenix_Chicci
5/9/14, 7:15 PM
#7

Jag har handlat där flera gånger och har aldrig varit några problem. Lite sega visst, men har något varit slut har jag fått pengarna tillbaka.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Tuija1963
10/3/14, 12:01 AM
#8

Jag beställde varor från djurmaxi.se den 27/9-2014. 2 dagar senare insåg jag, efter att ha läst flera inlägg om detta företag, att dom inte verkar så seriösa.
När jag ville ångra mitt köp, fick jag hota med polisanmälan innan dom svarade.

Jag har ju inte fått mina pengar än, så nog blir det polisanmälan om inte pengarna finns åter på mitt konto inom några dagar.

Här finns lite mer info om detta företag även om det inte går att ringa dom. Jo, det går att ringa dom men det är telefonsvarare och dom ringer inte tillbaka
http://www.hitta.se/trionet+postorder/g%C3%A4vle/zSWsC4nbko

[Forest]
10/3/14, 9:39 AM
#9

http://www.gulex.se/firmainfo/djurmaxi/920201950532.htm

Jag har beställt från dom och inte fått strul med få varorna i rimlig tid.

Moag
10/3/14, 9:48 AM
#10

Ja alltså de verkar ju inte vara så måna om sina kunder. Det står en leveranstid vid varje vara men det tar i regel flera veckor. Sista gången jag beställde därifrån fick jag aldrig varan. När jag tillslutfick svar på mitt mejl, skrev de att den inte var i lager så det skulle ta runt 3 veckor.  (då hade jag redan väntat över 2 veckor) 

De borde ju kontakta kunden om någon vara inte finns i lager så det dröjer flera veckor. Det känns inte så seriöst, man bör nog undvika att handla därifrån.

[Forest]
10/3/14, 9:55 AM
#11

9 i ditt fall skulle jag göra en polisanmälan. Vem vet kanske dom efter detta tänker mer på kundbemötandet är en mycket viktig del för att få nöjda kunder och gott ryckte.

[MikaelaR]
10/3/14, 10:48 AM
#12

Jag själv köper bara från Trygg e-handel verifierade företag brukar vara mycket mer säkert då. 

Här är några av dem djuraffärer som är certifierade: http://www.tryggehandel.se/?sida=godkanda&kategori=5

drika
10/3/14, 12:08 PM
#13

fy vad dåligt, jag beställde en namnbricka en gång och har inte fått den än eller fått svar, var över ett år sedan.

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Marre90
9/23/15, 8:33 PM
#14

Jag är jättenöjd med Djurmaxi. Handlar där jätteofta till min lille chappis :). Jätte bra priser och mycket saker att välja mellan. Fick fel på en matskål. De skickade bara ut en ny direkt. Toppen med snabba returhanteringar!

lollynonna
9/23/15, 8:39 PM
#15

#14 TRåden är ett år gammal😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: