Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 809 ggr
htt
4/23/14, 12:38 PM

Vågar man ge Standardt?

Jag håller på att leta nytt torrfoder till min unghund och hur jag än gör kommer jag alltid tillbaka till att det är Standardt jag vill ge. Det är främst som träningsgodis och till natten då han annars spyr galla.
Han äter VoH med lax 2 ggr per dag.

Men jag är så himla rädd för det här med ris och arsenik- hade ni vågat ge Standardt?

Annons:
SuperLimm
4/23/14, 12:42 PM
#1

Jag ger standardt och det funkar fint för min tik.

Mvh Linn

htt
4/23/14, 12:51 PM
#2

#1- Ja jag har get standardt till tidigare hundar och det har också funkat super men jag är rädd för framtida konsekvenser när forskning visar att ris inte är det bästa att ge…

Loveradio
4/23/14, 12:56 PM
#3

Tänk på alla asiater vars huvudföda är ris och deras höga medellivslängd. I den här tråden mailade nån Standardt om det och de svarade. http://hundar.ifokus.se/discussions/51f58c2b8e0e7471ea001f5d-standardt

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

htt
4/23/14, 1:00 PM
#4

#3- Mäh! Den där tråden har ju jag startat och jag har inget som helst minne av det, haha :D

Loveradio
4/23/14, 1:02 PM
#5

#4 Haha ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mischa
4/23/14, 2:05 PM
#6

Skulle jag slå i huvudet och börja fodra med pellets igen så skulle standardt vara mitt främsta val av flera anledningar. Jag har svårt att tro att andra grödor växer upp utan spår av annan "skit" via marken, det handlar väl mer om att testa för/komma på det.

≧◔◡◔≦

Annons:
Frida B
4/23/14, 2:08 PM
#7

Självklart, det enda torrfodret jag skulle kunna tänka mig att ge min hund.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
4/23/14, 2:59 PM
#8

Tack för svar! Då har jag beställt Standardt och det känns bra. Som sagt är det inte hans huvudsakliga föda här utan han får främst färskfoder, ben och lite kött. Men vill inte att han ska få bestående problem av ständigt tom mage på natten :(

Frida B
4/23/14, 3:18 PM
#9

#8 Jag kommer nog att göra som du när jag skaffar hund, ge vom og hundemat och kompletera med standart om det behövs, annars använda det som godis 😎

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
4/23/14, 4:20 PM
#10

#9- Ja précis!
Den enda nackdelen jag kommit på är när han använder det som träningsgodis, har för mig att det är ganska smuligt. Men jag får se :)

[Ellenme]
4/23/14, 5:25 PM
#11

Jag hade Standardt Mild till min hund 🙂 Jag var nöjd… hon däremot åt knappt, hon gillade det helt enkelt inte. Men när hon väl fått i sig så var avföringen väldigt bra och hon fes inte alls eller sådant, så hade jag valt torrfoder så absolut Standardt!

[Neoverona]
4/23/14, 7:28 PM
#12

Jag gav Standardt men de funkade inte alls på det, även om det är ett jätte bra foder :)

Upp till toppen
Annons: