Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2630 ggr
Egycsaj15
2014-04-18 14:33

Våran lilla hund historia

Jag har haft hund sen jag var liten men för 1,5 år sen fick ja omplacera min valp som ja hade i 1 pr pga ändrade famijeförhållande. Men saknaden va stor. Så jag ville ha hund igen nu när min familjesituation har löst sig. Så jag tjatade och tjatade på sambon som inte ville ha hund. Till sist så bestämde vi oss för och ge de ett försök, eller ja mest nog ja som bestämde mig. Min sambo brukar säga att min flickvän ville ha hund jag ville inte ha hund så vi bestämde oss för och ha hund:) gulligt tkr ja :) menmen så va letandet igång. Ingen småhund här inte. Sen så anser jag att jag lägger hellre pengarna på hunden än och ge en massa pengar för hunden. Och vi ville inte ha nån valp finns gottom äldre hundar som behöver ha ett nytt hem och såhär slapp vi valp problemen. Hittade till sist en labbe ridgeback blandning på 8år. Så jag åkte och hämtade hem han. Min sambo blev kär i han:) allt funkar jättebra förutom att han drar väldigt mkt ibland och slickar på marken ute på vissa ställen. Vi har katt också som är inte van vid hundar men de problemet löser sig de med:) nu har ja börjat träna bort att han drar och det verkar funka. Inga godisbelöning dock bara sällan då hans favorit godis e mördegskakor… Igår smällde grannen raket vid vår fönster och hunden blev galen och skällde och var otröstligt så min sambo pratade med grannen och det har upphört nu men hunden va dålig i flera timmar och högg efter våra händer 2ggr. Men de gick över:) btw så heter hunden ajax och han är underbar:)

Annons:
Englaa
2014-04-19 10:30
#1

Inga godisbelöningar? Man behöver inte alltid ge sin hund den godisen dom älskar. Jag använder bara ost/korv när vi ska träna. Annars blir det vanliga leverbitar. Vad har ni för annan belöning?(: Slickandet på marken är nog för att det finns tikar i närheten. Min hund gör samma sak. Måste bara säga att det var jätte bra att ni tog en äldre hund, dom behöver ju ett hem minst lika mycket som en valp(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Egycsaj15
2014-04-19 10:37
#2

Han får leverbitar ibland. Och ost korv osv ibland och så hans favvo då som e kakor.men han e inte så glad i och få godis ute under promenad och träning.han e ganska ointresserad av godiset utomhus

jenmjao
2014-04-19 12:53
#3

#2 finns köttkorvar i plastförpackningar (8styckna) på ö&b för ungefär 20kr som man kan dela och som hittills har även uppskattats rejält även bland otroligt kräsna hundar jag träffat. Kakor, korv, och ost är inte direkt bra för hundar, kakor innehåller socker, korv kan innehålla lök och kryddor, ost innehåller laktos.
Testa hundgodis som finns istället för det vi människor äter, han kommer uppskatta det när du hittat rätt.

Egycsaj15
2014-04-19 19:22
#4

Kakorna innehåller knappt nåt socker. Ost innehåller lite laktos pga lagringstiden…

jenmjao
2014-04-19 22:26
#5

#4 spelar ingen roll, kakor är avsedda för oss inte hundar. ost är avsett för oss inte hundar, hundar får diarré av ost, borde säga något.

Egycsaj15
2014-04-19 22:30
#6

Du får gärna ha din åsikt men jag har mitt:) klardiskuterat:)

Annons:
jenmjao
2014-04-19 22:35
#7

#6 det är inte så mycket en åsikt, det är väl mer ett uttalande om vad som är för hundar och vad som är för människor. Man kan ju ge en hund en kaka då och då, men inte som godis. Det är för hundarnas skull det finns så mycket hundgodis, hundmat, m.m. Det är för att deras kroppar tål inte vad våra kroppar tål, precis som vi inte skulle må så bra av att äta hundmat/hundgodis.

Sugar Mist
2014-04-19 22:43
#8

#5 Mina hundar har alltid käkat ost och mår inte sämre för det, har aldrig haft dålig mage pga ost eller något sådant och mjukost används ofta i träningen ;)

-

jenmjao
2014-04-19 22:48
#9

#8 Vad jag vet är mjukost bättre än ost ost. Jag skulle aldrig använda ost till träning, ost kan min hund få om det blir något över ifrån en macka, men inte för tränings syfte, mjukost skulle jag dock kunna använda, men gör inte det, tycker inte om lukten osv. Jag föredrar att ge min hund hundgodis, mycket lättare att ta fram det en än tub mjukost ifrån fickan :) Men alla hundar tål olika, men vad jag vet tål ingen hund för mycket "ost ost" och får då diarré av det.

vallhund
2014-04-20 02:13
#10

Ost innehåller försvinnande lite laktos, inga hundar jag stött på har fått diarré av enstaka ostbitar, inte av mycket ost heller.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Englaa
2014-04-20 20:11
#11

Jag använder ost i tränings syfte och inte har han fått någon diarré. Hund instruktörer uppmuntrar korv/köttbullar/ost för att det går att få i små delar och lätta att svälja/tugga fort. Min hund är inte alls förtjust i vanligt hundgodis, iaf inte dom vi provat och det är ganska många olika.

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

jenmjao
2014-04-20 21:28
#12

Mina två hundar och min väns tre hundar har alla fått diarré av ost. Alla hundar jag varit uppväxt med och träffat under uppväxten har alltid fått diarré av ost, inte av en skiva, men av en viss mängd.

Jag har som "hund öl korvar" mycket lättare att ha med och dela, luktar inte heller lika illa. Jag skulle dock inte ge min hund köttbullar och vissa korvar med tanke på att de innehåller lök, sålänge man inte gjort köttbullarna själv/sökt igenom alla ingredienser. Inte heller ost.

Upp till toppen
Annons: