Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1917 ggr
Turast
3/29/14, 6:47 AM

SHUs riksläger

Hej! Är det någon som ska gå på SvenskHundungdoms riksläger i sommar?:) Jag ska anmäla mig idag hade jag tänkt :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
LuLeLo
3/29/14, 5:58 PM
#1

Ja, jag funderar på det! Måste spara ihop pengar och fundera på hur jag tar mig dit först, men om allt funkar ska jag absolut anmäla mig :). Sista anmälningsdagen är ju om ungefär 2 mån, så det finns ju gott om tid :).

Tass Josephine

Sugar Mist
3/29/14, 6:00 PM
#2

Nä, Flynn är bara 8 månader då, annars hade jag åkt :p

-

Turast
3/29/14, 6:09 PM
#3

#1 roligt, då kanske vi ses där :D 

#2 asch va synd! Jamie är 11 månader och 2 veckor då men jag fick dispens ^^

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
3/29/14, 6:11 PM
#4

#3, vad roligt!! Undrade just hur det skulle gå med det :D

Tass Josephine

Jamie+Engla
3/29/14, 6:50 PM
#5

Blev precis medlem i SHU, men har inget intresse för de haha 😃

Vet inte ens vad de är för läger och vad man gör. När de är, vad de kostar mm.. Kan tänka mig att de är till sommarn, o vi är ju uppbokade varje helg antingen på tävlingar eller på träningar. Detta året kommer vi vara mer upptagna än någonsin 😂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Mika-S
3/29/14, 7:53 PM
#6

Jag ska dit! :D

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
Turast
3/29/14, 11:39 PM
#7

#5 även om du inte har tid så är det här en länk så du vet vad det är iallafall :) http://www.shu.se/aktiviteter/kalender/kalender_visa.php?ID=1016

#6 vad roligt :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jamie+Engla
3/30/14, 12:02 AM
#8

Inget om utställning? O inget om Lure Coursing? Va tråkigt ;-) Hoppas alla andra har de roligt iaf! Fråga: Tycker inte ni 2500:- är lite mycket för ett läger? "Just asking"

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Turast
3/30/14, 7:30 AM
#9

Haha va du är kinkig ;) de jag pratat med som tidigare vart på lägret har sagt att det är värt det så vi får se :) de kanske har hyrt in någon instruktör och då förstår jag att de tar lite mer ^^

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Englaa
3/30/14, 10:13 AM
#10

Jag ska också anmäla mig snart(: tycker inte att det är så dyrt ändå. Ridläger ligger ju upp mot 5000 då börjar det bli lite dyrare. Jag bor inte så långt ifrån Ånnaboda heller 1h ungefär.

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Turast
3/30/14, 10:28 AM
#11

Vad roligt :) Ja läger är ju dyrt, jag betalade 3000 för ett 4 dagars ridläger förut, men det va ett så himla bra läger så det var värt varenda krona! :)

Jag vill också bo nära… Jag bor på Gotland haha, men kommer fira midsommar hos mamma eller pappa och de bor i uppsala så det är ju närmare :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Haztparken
3/30/14, 10:34 AM
#12

Hade gärna velat åka! Verkar väldigt roligt och är så mysigt med läger!
Har tyvärr en hund med dålig rygg så skulle kännas tråkigt att inte kunna vara med på dom olika grenarna med henne + att jag förmodligen får hem en valp till sommaren så kan inte lämna den :P 

Annars hade jag nog åkt! :) Hoppas ni får det superroligt!!

[annakarolinaa]
3/30/14, 2:00 PM
#13

Jag var där -07 och -08. Värt alla pengar i världen! Dessutom tycker jag inte 2500 kr är så mycket? Ingår ju mat 3 ggr/dag, boende och 2 träningar om dagen. Ånnaboda är jättefint ställe! Sjukt härlig miljö. När jag var där hade vi med utställning på några träningar :)

Annons:
Turast
3/30/14, 3:14 PM
#14

#12 tråkigt med ryggen på hunden :(

#13 roligt :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
3/30/14, 3:50 PM
#15

#8, Det står att det ska tränas handling, vilket är gående i utställning, och gällande priset så ligger de flesta läger runt den summan. Jag tycker nog att det är helt ok ändå och undrar inte om vuxenläger ligger på en högre summa :).

Tass Josephine

LuLeLo
3/30/14, 3:53 PM
#16

Ställer en fråga om det är ok, ni som har ska till SHU's läger, hur ska ni ta er dit? Och ni som har varit där, hur tog ni er dit?

Tass Josephine

Turast
3/30/14, 5:52 PM
#17

#16 först gotlandsbåten till stockholm, sen till uppsala och firar midsommar där tror jag :) Sen blir det tåg till lägret, tror det är ett byte :) 

vart bor du? :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jamie+Engla
3/31/14, 8:15 AM
#18

#15 Jag har varit handler i 10 år, gjort flertalet hundar flertals champions så behöver nog inte den träningen ;) För samma summa kan vi åka utomlands och tävla, med 3 hundar. Så de gör vi hellre haha ;-) Dessutom började min nyaste champion tik löpa nu, får se va vi gör haha :) Men jag hoppas alla andra har de superkul!!!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

LuLeLo
3/31/14, 1:55 PM
#19

#17 bor i Stockholm, och mamma har just sagt att hon inte kan skjutsa mig och att hon inte vill att jag åker både tåg, buss (+gå?) själv. Känns väldigt surt, kanske inte kan åka iväg nu. Tror du att man kan få skjuts av lägerledarna från Örebro stationen?

#18, Förstår inte hur du har hunnit med allt och fortfarande är inom SHU's medlemskapsålder? Väldigt bra jobbat, kennel och allt!

Tass Josephine

russin
3/31/14, 2:01 PM
#20

#19 - det är hennes mamma som har kennel, inte hon själv.

Annons:
LuLeLo
3/31/14, 2:45 PM
#21

#20 Aha, då förstår jag. Har alltid trott att det var Jamie+Engla's kennel.

Tass Josephine

Turast
3/31/14, 8:56 PM
#22

Jo det står att man får skjuts från stationen i örebro tror jag, eller någon station iallafall haha :) Hoppas verkligen det ordnar sig för dig så du kommer iväg! :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[annakarolinaa]
3/31/14, 9:18 PM
#23

#19 ledarna hämtar o lämnar gärna på närmsta tågstation :)

Jamie+Engla
3/31/14, 10:03 PM
#24

#19 Ja asså jag har varit handler sedan jag var 6 år gammal, 5 igentligen men de var bara på inoff haha. Mamma och jag har kennel, men eftersom jag inte är gammal nog att få stå som uppfödare så står hon som ensam uppfödare på hundarna. Men så fort jag fyllt 18 skrivs jag in ;-) Jag är lika involverad som mamma är. Jag är ganska insatt i "min" ras och har ganska bra koll på kennlar, hundar, stamtavlor och linjer. I Sverige som utomlands. #20 Ja precis ;-) #21 Nä, inte på papper :-D

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

LuLeLo
4/12/14, 12:25 PM
#25

#22 och #23 skrev till dem och frågade hurvida någon ledare kunde skjutsa från tågstation, det kunde de inte eftersom ingen ledare hade bil :(. Nu blir det knepigt att få med mamma på noterna. Hon kanske går med på det om jag samåker tåg + buss med någon. Är det någon av er som kommer från Stockholm, eller ska åka tåg?

Tass Josephine

Turast
4/12/14, 3:34 PM
#26

Jag åker från uppsala men måste nog åka via stockholm… åker tåg :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/12/14, 3:45 PM
#27

#26, Är du intresserad av att samåka? Det blir både tåg och buss om man kommer från Stockholm :)

Tass Josephine

Annons:
Turast
4/12/14, 4:33 PM
#28

Självklart :) ska anmäla mig snart, hoppas det fortfarande finns platser ….

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/12/14, 4:48 PM
#29

Vad skoj! Hur gammal är du? Hoppas verkligen verkligen att jag kan övertala mamma nu, det här är ju en sån chans!

Tass Josephine

Turast
4/13/14, 9:42 AM
#30

17, blir 18 i höst :) själv? Asså om det är sin enda chans att komma på lägret så kan jag ta Vägen via stockholm :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/13/14, 10:51 AM
#31

16. 18 är det sista året man får åka, eller hur? Vad gulligt av dig att erbjuda dig, får se om jag kan övertyga henne. Skrev upp en hel sida med argument ;). Hoppas att vi ses på tåget! Hör av mig här på tråden när jag vet hur det blir :).

Tass Josephine

Turast
4/13/14, 8:54 PM
#32

Nä för jag fyller på hösten ;) så jag är arton på nästa läger hihi! Ja gör det!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[annakarolinaa]
4/13/14, 9:30 PM
#33

Meen.. Vad konstigt att ingen ledare har bil? Om någon behöver åka till veterinären eller sjukhuset då?!

LuLeLo
4/13/14, 9:43 PM
#34

#33, det har du rätt i… Då får man nog förlita sig på att någon deltagare har bil, men det är ju inte särskilt troligt iom att man tidigast kan ta körkort vid 18 års ålder.

Tass Josephine

Annons:
Turast
4/13/14, 9:47 PM
#35

oj.. ja det är ju skumt… det stod väl att de kunde hämta? Eller?? Hur ska man veta vart man ska?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/13/14, 9:55 PM
#36

Citat från brevfrågan och brevsvar:

Jag:

"Jag tänkte anmäla mig till ert riksläger nu i sommar, men det blir lite besvärligt för mig att ta mig dit. Jag får ingen skjuts och pga risken att jag går vilse så vill inte mamma att jag åker både tåg och buss.

Jag undrar om någon av era ledare möjligen skulle kunna plocka upp mig och min hund i Hallsbergs station? 

 Vi åker från Stockholm. Jag försäkrar er om att både min hund och jag är trevliga reskamrater."

Svar:

"I dagsläget har vi ingen ledare med varken bil eller körkort, så tyvärr är det ingen som kan hämta upp dig. Jag kan kolla om det är någon deltagare anmäld som också kommer från Stockholm som du skulle kunna kolla om du kan åka tillsammans med om du vill?"

Tycker inte att det står något om bilhämtning :(:

http://shu.se/dokument_upload/1393263567Inbjudan%20rikslager.pdf

Tass Josephine

Mika-S
4/13/14, 11:08 PM
#37

#36 Jag åker från Stockholm! :D Kollektivt. :)

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Turast
4/14/14, 8:01 AM
#38

Jag kollade upp och måste åka via stockholm :) Men då är vi ju 2 st som kan åka med dig :D säg till din mamma att vi kan karate och ska skydda dig!!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/14/14, 10:58 AM
#39

#38 Haha! Lätt!! :D 
Nämen nu är ni ju två! Då borde det vara lättare att övertyga henne!

Ska ta diskussionen idag, så önska mig lycka till :D!

Tass Josephine

Mika-S
4/14/14, 11:11 AM
#40

#39 Lycka till!! :D

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Wenniz
4/14/14, 1:25 PM
#41

Åh hade önskat att jag kunde! :(

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Turast
4/14/14, 4:03 PM
#42

Lycka till! Du kan ju säga att jag är 18 ;) blir ju faktiskt det i höst hihi

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LuLeLo
4/14/14, 9:21 PM
#43

#40 och #42, har ni facebook? Kan vi adda varandra där? 

Hade diskussionen med mamma idag och det gick sådär. Hon är väääldigt tveksam :(. Om hon går med på det vill hon att jag samåker med någon, och för att hålla kontakten med er tänkte jag facebook :P.
Vad sägs?

#41, Vad synd att du inte kan :(. Varför kan du inte?

Tass Josephine

Turast
4/14/14, 10:52 PM
#44

Sök på Turast Sjöstrand Myrsell på fb så kommer jag nog upp :) har min collie som omslagsbild ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Wenniz
4/14/14, 11:40 PM
#45

#43 tror jag jobbar då + att der möjligtvis blir mitt i våran flytt… gaah måste kolla för jag vill vill vill åka!

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Mika-S
4/15/14, 11:45 AM
#46

Miriam Strandberg heter jag på fb. Även jag har min collie som omslagsbild :P

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

LuLeLo
4/15/14, 8:38 PM
#47

#44 Hittade inte dig?

Tass Josephine

Turast
4/16/14, 9:51 AM
#48

Vad konstigt! Kan ju pröva att länka https://m.facebook.com/turast.pot så kanske :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
LuLeLo
4/16/14, 10:17 AM
#49

Så, nu hittade jag dig :)

Tass Josephine

Turast
4/16/14, 10:22 AM
#50

Bra :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: