Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1195 ggr
Miidaz
2/26/14, 9:59 PM

Kiiro, vart finns du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Mitt namn är Michaela och jag köpte en hund för snart ett år sedan vid namn Kiiro (hette Nogger först), blandras amstaff/siberian husky. Köpte honom från en familj i Falkenberg men fick tyvärr återlämna honom pga familjerelaterade "problem". (irrelevant i detta sammanhang)

Jag har absolut inte släppt honom och kommer antagligen aldrig göra, sån speciell hund får man leta länge efter. Iaf! Jag sökte på hans chipid för ett par månader sedan för att försöka söka upp hans nuvarande ägare för att kolla hur han har det, för det går verkligen inte beskriva hur mycket den hunden betydde för mig. Jag såg då att det var en tjej som ägde honom och skrev till henne (tror det var hon iaf, hon hade inte ett så jättevanligt namn) på Facebook och förklarade läget men jag har inte fått något svar.

Idag sökte jag återigen på hans chipid och nu står det att nuvarande ägaren inte vill att sina personuppgifter ska lämnas ut, så snälla.. Vet någon vart älskade Kiiro är? (Jag förstår om ägaren ej vill lämna ut sina uppgifter, men snälla du kan väl skicka ett privat meddelande om du ser detta?)

Jag vill så gärna veta hur han har det och hur han ser ut nu när han blivit över året gammal.

Tar tacksamt emot minsta lilla info, betyder väldigt mycket!
Tack på förhand.

Ursäkta ev. felstavelser etc i texten.

Annons:
Hells Angel
4/23/14, 8:14 PM
#1

Men gud vad sorgligt att du inte får tag på ägaren, hoppas du "hittar" honom snart.😕

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

vallhund
4/23/14, 9:43 PM
#2

Det är väl ganska uppenbart att den nya ägaren inte vill ha någon kontakt med dig?

Tråkigt för dig men det är sånt man får räkna med när man säljer/omplacerar sin hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kigon
4/23/14, 9:54 PM
#3

#2 Varför är det uppenbart? Hade själv inte haft något emot att en fd. ägare ville veta hur hunden har det, så ser inte varför det är uppenbart? 🤔

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Frida B
4/23/14, 9:54 PM
#4

#2 fast det var väl lite väl hårt skrivet kan jag tycka. Vet du varför hunden omplacerades? Det kanske inte ens var TS val.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lexie82
4/23/14, 10:30 PM
#5

Håller med #2 att du tyvärr kanske måste leva med att den nya ägaren inte vill ha kontakt med dig. Det kan finns enormt många skäl till det, och har säkert inte me ddig personligen att göra.

#3 Jag tror att #2 baserade det på att nya ägaren dolde sina uppgifter när TS försökte ta kontakt.

Jag hoppas dock för TS skull att hen kan få en uppdatering hur det går för hunden.

Lexie82
4/23/14, 10:32 PM
#6

#4 Var ingen som sa att det berodde på ATT hunden omplacerats. Bara att man inte kan räkna med att nya ägare vill ha kontakt med gamla ägare.

Annons:
kigon
4/23/14, 10:38 PM
#7

#5 Ah, då förstår jag!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Frida B
4/23/14, 10:51 PM
#8

#6 Citerar "Tråkigt för dig men det är sånt man får räkna med när man säljer/omplacerar sin hund." Tänk om det inte ens var TS val? Det var så jag menar. Tyckte att #2 skrev det lite väl hårt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lexie82
4/23/14, 10:54 PM
#9

#8 Kan hålla med om att det var lite hårt formulerat, men inte för den sakens skull fel.

Frida B
4/23/14, 11:07 PM
#10

#9 jag har aldrig sagt att det var fel?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
4/23/14, 11:33 PM
#11

Otroligt fin hund. Jag måste tyvärr hålla med 2 här det låter som att ägaren till hunden inte vill komma i kontakt med tidigare ägare till hunden. Men givetvis hoppas jag att det är fel och att ägaren hör av sig o talar om hur hunden har det. Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: