Annons:
Etikettaktivering
Läst 1240 ggr
rahl
2013-04-01 08:03

Rallymix

Jag letar efter andra som tränar rallymix. Det hade varit rolig att visa filmer och berätta för varandra hur ni har lärt era hundar det.

Annons:
Vizzla
2013-04-01 16:48
#1

Vad är det för något?

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vizzla
2013-04-01 17:41
#3

ok ser kul ut! Går det att tävla i detta ännu? Är det på väg att bli officiell sport?

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Fenix_Chicci
2013-04-01 17:44
#4

Har provat rallylydnad, var inget som föll oss i smaken. Men detta kanske är roligare? :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

rahl
2013-04-01 17:49
#5

Jag vet inte om den blir officiell men det går att tävla, det fanns några tävlingar, en kommer 4 maj nu.

Varför föll det inte er #4? rallylydnad har blivit lika stel som lydnad sen det togs över för brukshundklubb. i rallymix har du var 5:e tror jag skylt med belöning där olika belöningar används

Annons:
Fenix_Chicci
2013-04-01 18:05
#7

#5 Tyckte skyltarna var svåra att förstå och var inte så roliga saker man skulle göra på alla skyltar. Provade inte så länge men varken jag eller hunden jublade av glädje direkt. 

Så vi håller oss till agility och spår, men kanske att vi kommer rallymix någon gång. Verkar enklare när det är bilder som visar hur man ska göra på skyltarna än bara pilar :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

rahl
2013-04-01 18:19
#8

Precis som de skriver här

Skyltarna i rallylydnad bygger på ett pilsystem som av de flesta känns ganska oklart och komplicerat. Ibland underlättar pilarna, men ibland blir det nästan mer förvirrat. "Är jag den stora pilen, eller är det jag som är den lilla? Är jag båda?" kunde det låta ibland när vi hade kurs i rallylydnad.

rahl
2013-04-12 09:00
#9

Men nu finns det kanske flera som har tänkt efter och vill starta det? :D

IngridSvensson
2014-10-01 20:26
#10

Vi tränar rallymix i träningsklass! :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Upp till toppen
Annons: