Annons:
Etikettövrigt
Läst 26852 ggr
deluxx
12/5/11, 6:27 PM

"konstiga, udda" korsningar?

Har snokat runt lite på blocket nu, och man ser ju många mixar kan man säga.. 

VET ATT BLANDRASER ÄR ETT HETT ÄMNE ATT DISKUTERA, OCH VILL INTE HA OT, UTAN BARA VETA AV DE MEST UDDA KORSNINGARNA DU KOMMIT ÖVER!
Det kan vara hundar du sett på annons, du själv kanske ägt, någon bekant har.. om det är någon hund du vet av kan du ju ge en hint om hur hunden är och vad du gör med den osv..  =)

De korsningar jag vet om är:

*Vizla/am.bulldog/schäfer (nu på blocket. Vad vill man med en sån blandning egentligen?)
* Border collie / pointer
* Border collie / karelsk björnhund
* shar pei/ tibetansk terrier
* jack russell/chinese crested (såg ut som en JR med skabb…)
* labrador / tax
* border collie/rottweiler/golden/schäfer/flat/vorsteh - en bekant har en sådan.. vet inte var jag ska börja om den hunden. Gjort flera utfall mot människor och andra hundar och tuggat i sig sonens kanin (tog sig in i buren). Kan säja att hunden köptes som en sällskaps hund till familjen då dom ville barnen skulle få växa upp med hund.

* collie/afghan/labb/jämthund/pointer

-
mitt ex hade även en lite udda blandning.
Bearded Collie / Irländsk setter. Han hette Santo och hur ska man beskriva honom?? För de första såg han ut som en slank bearded collie i kropp men setterns huvud, pälslängd som välpälsad setter med strukturen av beardispäls. Santo tävla dom lydnad med, tog LP I tills han fick kroniska svampproblem och sedan med hjärtat.

____
understryker vill som sagt INTE har några blandrasdisskussioner utan bara höra om udda blandningar .

Annons:
KvirrZ
12/5/11, 6:34 PM
#1

Den jag kan komma på är labrador/tax. En labbe med korta ben såg det ut som.

- Mvh Emma

deluxx
12/5/11, 6:40 PM
#2

jo finns minst tre häromkring! Två svarta o en gul. De svarta ser lite hälsosammare ut i kroppen men den gula är hemsk att se.. blodhundshäng i hela ansiktet, ser ut som en majskolv på fyra tändstickor.

monstermash
12/5/11, 6:47 PM
#3

Kungspudel/schäfer :

Kalli
12/5/11, 6:49 PM
#4

Fanns en annons för ett tag sedan med en Amstaff//Powder Puff. Konstig blandning men helt bedårande hund! Annars är väl Rottweiler/Tax en rätt knäpp blandning.

ahlbergaren
12/5/11, 6:55 PM
#5

Jag växte upp med en BC/karelisk björnhund som mina föräldrar övertog som 1,5 åring från ett hem där han absolut inte förtjänade att vara.. (han satt inlåst i en lägenhet tillsammans med en missbrukare)

Trots denna uppväxt och dumma korsning så var han den underbaraste hund jag levt med. det kunde ju ha gått jäkligt illa med tanke på vilka raser som fanns i honom. dessutom fick han inte någon som helst mental träning hemma hos oss då detta var vår första hund och mina föräldrar var inte speciellt  insatta i hundträning. Han levde ett liv som "sällskapshund" och blev väldigt gammal. En riktig lyckoträff.

Skulle aldrig köpa en sådan korsning med den kunskapen jag har idag.

reverse
12/5/11, 6:56 PM
#6

Ser just nu en annons för "Jack A Poo"-valpar på Blocket. Jack Russell och pudel. Obestämd

 //Lina

Annons:
Patriszija
12/5/11, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag ägde den mest udda blandningen jag stött på :).

Östsibirisk laika/Dobermann/Border collie

Världens mest underbara hund, lättlärd älskade allt och alla, fick tyvärr avlivas vid 7mån pga höftledsdysplasi.

sofiek90
12/5/11, 7:13 PM
#8

Alaska Huskey och Saluki / Schäfer och Samojed är ju en salig blandning av raser. Eller chihuahua/bordercollie/drever.

En annan salig blandning är Mamma:25% Lhasa Apso, 25% Shih tzu, 25% Yorkshire terrier och 25% Spansk vattenhund.
Pappa:50% Chihuahua och 50% Powder puff (Chinese crested)

MVH

Sofie

SLennartsson
12/5/11, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Udda vet jag inte, men lite knasig korsning tycker jag dock.
Min lillasyster har en tik som är korsning på 50 % Dvärgpinscher, 25 % Tax och 25 % Chihuahua.  
Hon är storleksmässigt som en Dvärgpinscher.

En helt underbar hund för övrigt.

[Forest]
12/5/11, 8:13 PM
#10

En udda vi brukar träffa på ibland men han är ganska så hundagrisiv. Rottis-tax-jack russel. Ser ut som en fet tax med ovanligt stor kropp rigäla ben. Sen har de en till liknande blaning men tror det är labbe i den, snarlik den andre men betydligt trevligare mot andra hundar.

Vi hade en softis-gleen men troligen en till ras i henne då ingen av de raserna bär på vitt, och hon hade vitta partier :) Snäll o go tjej tror inte man kan få en snällare hund än henne, inte aktiv men ädnå inte svår att träna :)

Bild kommer sen. :)

fettmedkevlar
12/5/11, 8:15 PM
#11

Absolut sjukaste blandningen jag har sett och träffat på är vorsteh/pointer blandat med dansk svensk gårdshund.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Viccan92
12/5/11, 8:26 PM
#12

Har sett på blocket tidigare en border collie/tax blandning.

Känner en som har en blandning mellan tax och vorsteh hon är en väldigt trevlig hund trots att hon fram till hon var 10år endast gått i hundgård. Sen tog min syssling hand om henne för ca 2år sedan. Hon är en mycket trevlig och social hund. Skäller inte heller för den delen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Frida B
12/5/11, 8:26 PM
#13

Ungersk vizsla/schäfer/bulldog ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Viccan92
12/5/11, 8:27 PM
#14

Kanske ska tilläga att hon ser ut som en tax. Men kan knappt tro att hon har någon annan ras i sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

sofiek90
12/5/11, 8:34 PM
#15

jag har sett en blandning mellan rottis/pekingese för ett par år sen. Den såg inte klok ut xD

MVH

Sofie

Mischa
12/5/11, 8:48 PM
#16

"Vizla/am.bulldog/schäfer"

Känner en som köpte en av dom (kan väl knappast finnas fler kullar?) och tror personligen att det var mer i den coctailen än vad som är nämnt.

≧◔◡◔≦

LillyB
12/5/11, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har två blandraser men båda blandningarna är mellan raser som är ganska lika varandra, så det är inget extremt.
Lady är Border collie/Schäfer/Tervuren
Liston är Amstaff/Pitbull/Dogo argentino

Båda är helt underbara!! Kyss
Men dom har däremot lite udda vänner..
Liston har lekt med en Dobermann/Kungspudel som var riktigt läcker, som en Dobermann i teckning och hållning men med tät och blank krullig päls, mycket stor var den också. Och Lady har lekt med en Whippet/Sheltie som var supersöt, som en Shelite men smidigare och inte fullt lika mycket päls samt i lite ljusare fawnfärg. Sen har jag hört talas om Jack Russel Terrier/Amstaff, Japansk spets/Berner sennen, Sibirian Husky/Amstaff/Border collie (*kallsvettas lite*), men sen kommer jag inte på några fler udda blandningar. Har en blandras som granne hos mina föräldrar som har 8 raser i sig, otroligt vacker hund! Mycket udda! Men jag minns tyvärr inte vilka raser han hade i sig.
Han ser iallafall ut som en smidig och mycket varmt bruntigrerad Rottweiler. Och ränderna är verkligen tydliga, både jag och min Amstaffblandis är alldeles tok kär i den grabben! Haha

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[jakke94]
12/5/11, 9:09 PM
#18

amstaff / chihuahua-papillion, alltså "50% amstaff 25, 25 av det andra
Pitbull / Jack russel
Amstaff / golden retriever

[Ronon-m]
12/5/11, 10:26 PM
#19

Schäfer/rottweiler och bichon frise!!!!

Labolina_73
12/5/11, 11:33 PM
#20

eeeeemn va? du skojjar?

Annons:
deluxx
12/6/11, 4:54 AM
#21

Kul att läsa alla korsningar, och fina bilder ni lagt upp på era blandisar!

Border collie och amstaff verkar vara två raser som folk tycker är roliga att blanda in… lättlärdhet och status symbol??
Tax verkar också poppis..

#16 vad jag förstår så har uppfödaren haft en sån kull innan också!! Vet du vad ägaren gör med den, hur hunden är i temperement exteriör osv?

SamanthaJones
12/6/11, 7:58 AM
#22

En förredetta granne parade sin Cavalier tik med en annan grannes golden/gd/rottisblandning.

(hur de fick till det hela vet jag dock inte, men på något vänster gick det ju uppenbarligen)

Efter mindre än/cirka halva dräktigheten fick det bli akut in till vet. för att ta ut alla valpar (5 st) då tiken höll på att stryka med pga av att valparna var alldeles för stora för henne att bära på. Så det blev inga levande valpar i slutänden och tur är väl det med tanke på kombon!

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

deluxx
12/6/11, 9:33 AM
#23

#22 USCH OCH FY!! Vad hemskt för tiken… ja sånt räknar ju inte buskavlarna med.
Söt tik + söt hane = söta valpar

kom på en till blocketannons nu när jag läste ditt inlägg.
Pappan dogue de bordeaux mamma papillon/sheltie tror jag det var.
Blev många valpar i den kullen och förvånas att inte tiken strök med där oxå. Bilderna på valparna som inte var så gamla men usch vad fula dom var, hade aldrig vågat på mig en sådan pass olik blandning.

LinaK
12/6/11, 9:45 AM
#24

#22 Fy sjutton vad vidrigt Obestämd Borde man inte ha så pass mycket vett i skallen att man fattar att det är direkt farligt att para en stor hane med en liten tik. Blir illamående när jag hör sådant.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Labolina_73
12/6/11, 2:20 PM
#25

ja asså.. om man nu ska avla konstiga korsningar måste man ju iaf tänka på att tiken är större än hanen….

jag såg en gång en blandning mellan papillon/chihuahua hane och en rottistik,,,, fatta fasen inte hur man tänker.. men det var ju inte det tråden handlade om.. :-)

deluxx
12/7/11, 5:11 AM
#26

#25 kan inte ens tänka mig hur valparna ser ut!! Grov papillon med chihuahua skalle och rottisens kroppsbyggnad? Ne usch

Anibaz
12/7/11, 8:45 AM
#27

Jag har träffat en Grand Danois/Rottweiler, jättemaffig kille, supersnygg.

Min moster har haft en St Bernhard/Schäfer, världens härligaste Kyss

Annons:
thilda-
12/7/11, 9:22 AM
#28

Här i årjäng finns det 2 "intressanta" mixar… En är BC/Tax och den andra är Rottweiler/drever.. Den första ser ut som en BC fast med taxens kropp och lika så rottweiler mixen.. lite roligt när man hör den skälla.. Låter som en skit stor hund men när man ser den så är den hur liten som helst :P

deluxx
12/7/11, 9:52 AM
#29

#27 
vet också av en st bernhard/GD. Jättehärligt temperament och underbar med barn, men ser ut som en stor fet, grotesk GD och vill inte ens tänka på hur höftstatusen på den är me tanke på att inga av dennes föräldrar var kollade och de var tvungna att avliva pappan innan ens kullen fötts pga höften kollapsade Förvånad

#28 jaa jag förstår inte varför dom där kortbenta raserna alltid ska paras med helt annorlunda byggda hundar!

Anibaz
12/7/11, 9:54 AM
#30

#29 GD/St berhard har jag aldrig stött på Tungan ute Jag skrev GD/Rottis och St berhard/schäfer

deluxx
12/8/11, 5:20 AM
#31

#30 oops blandade ihop haha :D
är st/bernhard/schäfern den på din bild?

Royalz
12/8/11, 8:53 AM
#32

Finns en annons i årjäng om valpar som är blandning mellan king charles spaniel och staffordshire bullterrier ;-)


deluxx
12/8/11, 10:48 AM
#33

Förvånad lovely. Man slutar aldrig förvånas :-)

thilda-
12/8/11, 11:28 AM
#34

#32 den människan har inte alla bestick i lådan :) känner han

Annons:
Lamina
12/8/11, 11:40 AM
#35

Rhodesian ridgeback/Greyhoud. Såg verkligen helmysko ut… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anibaz
12/8/11, 12:01 PM
#36

#31 Ja precis, det är han på min Avatar. Finaste Rasken Kyss

deluxx
12/8/11, 2:14 PM
#37

#34 så det var en medveten parning?

#35 kan tänka mig att den är väldigt smäcker dock, iaf den bild jag får i huvet :)

#36 ser ut som en stor nalle, vilka härliga öron! :D

provson
12/8/11, 2:18 PM
#38

Det vore spännande att se bilder på de ovanliga korsningarna :)

[Malin3033]
12/8/11, 2:20 PM
#39

En bekant till mig har en Jack russel/border collie blandning. Ser ut som en svart/vit lancashire heeler. Riktigt skarp hund. En annan har en tollare/Labrador/Jack russel blandning. Men den hunden ser ut som en trefärgad tollare. Skrämmande hur människor blandar hej vilt….

deluxx
12/8/11, 2:22 PM
#40

#39 visst e det.. alla JRblandningar jag träffat har varit otroligt skarpa. Gillar JR som ras men tycker den hålls bäst så i sitt rätta jag, inte när en massa andra blandas in! Likadant bordern.

Reby28
12/8/11, 3:03 PM
#41

Hahaha om man tror att en hund gör utfall för att den är blandras så är man ju riktigt pantad.

Annons:
deluxx
12/8/11, 3:50 PM
#42

#41 det är det ingen som sagt heller?

Reby28
12/8/11, 4:28 PM
#43

Var ju i princip det du skrev i första inlägget?

Honestyisdead
12/8/11, 4:32 PM
#44

#34 Nej, TS berättar om en en specifik hund av en typ av blandning som gjorde utfall. Ingenstans står det att blandraser gör utfall, annat än i ditt inlägg då.

[hyperiion]
12/8/11, 4:36 PM
#45

Är det inte fler som har udda blandningar på bild:P? Tyckte det var kul att se:)

[Malin3033]
12/8/11, 5:00 PM
#46

#45 jag har bild på andra datorn, ska se om jag kan fixa :)

Anibaz
12/8/11, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#37 Ja han var en riktig nalle också Skrattande

[Forest]
12/8/11, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Chanel, Softis-imaal + någon mer ras antas vara i henne. Inte enligt fd ägare eller uppfödaren men det tror jag inte stämmer pga ingen av raserna har vitt (enlig uppfödare av båda softis-imaal )

Jätte go hund, snällheten vi saknar henne dagligen Gråter

Annons:
[Malin3033]
12/8/11, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Här kommer en bild på min väns hund. Han är tollare, labrador och jack russel som  jag nämnde i mitt inlägg tidigare Glad

[Malin3033]
12/8/11, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

En annan hund jag känner, läskigare blandning: Australian Shepherd, Schäfer och Rottweiler

Chilli10
12/8/11, 9:50 PM
#51

Gällande olika storlekar på föräldrarna så lyckades en jämthund para sig med en tax. (Var ett par släktingars hundar). Enligt den veterinären skulle mamman anpassa valparnas storlek så att hon klarade av det.

De valde dock att göra abort på tiken.

Sen om tiken är stor och hanen liten kan ju tiken lägga sig ner. Tror inte att mkt hindrar dem :P

[PusselJessica]
12/8/11, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Oj mycket udda blandningar!

Min lilla vovsing är korsning av 50% chinese crested och 25% chihuahua och 25% pappilon! Vet inte om det är så annurlunda?

Hon är iallafall hur underbar som helst! Kyss

[Forest]
12/8/11, 10:06 PM
#53

49 o 50 fina var dom iaf :)

51, stämmer valparna anpassar sig efter tikens storlek, jag har sett liten tik o stor hane fixa biffen oxå helt oplanerad parning då min systers grannes tax smet iväg till ena grannen som hade nån blandras såg ut som en labrador, han lyfte tiken med frambenen. De gjorde oxå abort för de ville inte ha valpar o det hade någ vart en väldigt konstig blaning. Likaså liten hane tiken lägger sig ner eller så är hanen på en upphöjning exp sten,soffa. Jag har bara sett liten hane o stor hona då var det hästar :) shettishingst på ena staketet o vad gör stoet jo ställer sig i en svaka (typ som fd dikte) så de fick till det vart ingen fölunge o ganska sköt det :D Hade det blivit något hade det vart nordsvensktravare-shettis vissligen väldigt söta föräldrar :)

KickanW
12/9/11, 1:12 AM
#54

Mycket taxblandningar tycker jag!

Jag söker regelbundet på *eurasier* på blocket eftersom jag själv har en sådan, och en gång hittade jag just en tax/eurasier-kull. Det såg ut som små, kortbenta eurasiervalpar med hängöron. Fantastiskt söta men lite konstiga!

deluxx
12/9/11, 3:09 AM
#55

Vad kul med flera bilder! 
#49  ååh vad fin, liknar en collie/setter blandning jag känner :)
#52 nej vad liten och söt! Härlig teckning med!

#54 såg en eurasier för första gången igår, otroligt vackra hundar. Trodde det var en finsk lapphund först tills den kom närmare, kunde inte sluta titta på den :)

Annons:
[mitzylinnea]
3/6/14, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Puttar upp en gammal tråd ^^ 

Jag vet 2 hundar med annorlunda korsningar :) 

Först familjens egen som är 50% tibetansk terrier, 16% Cotton, 16% Shi tzu, 16% Power puff. (hunden till höger på bilden) 

Sen är mina kusiners hund korsning mellan Jack Russel och Lhasa apso 

Den svarta hunden heter Java (6 år) och våran heter Sixten (5 år)  :)

nlinds
3/6/14, 10:11 AM
#57

#56 den svarta hunden var ju bedårande 😍

Såg en korsning på blocket precis.
Bearded collie + staffe +Golden + schäfer

eeh.. Hej tickande bomb…

En annan var ju också lite skum..

Bearded Collie + Schäfer + Collie säljes med "GARANTI"  …ehm..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[mitzylinnea]
3/6/14, 10:17 AM
#58

#57 Ja hon ser fortfarande ut som en valp i ansiktet 😇 Hon är nästan äckligt envis när hon sätter den sidan till, men hon är otroligt snäll och gosig :) även lättlärd 

Garanti på en hund?!

nlinds
3/6/14, 10:19 AM
#59

#58, haha kan förstå det. Med den söta nunan så måste man nu nästan få allt man vill 😍

haha ja… Sök på blocket på "Bearded Collie" så kommer det upp 😉

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[mitzylinnea]
3/6/14, 10:24 AM
#60

Hittade nu, men en annan värre korsning 😇

Mamman: 50% border collie, 25% welsh springer spaniel, 12,5% labrador, 12,5% collie

Pappan: 50% Border collie, 25% welsh springer spaniel, 25% bearded collie 😇

[mitzylinnea]
3/6/14, 10:31 AM
#61

en till: 

Jag har nio blandrasvalpar som är till salu. Mamma Kajsa är blandras med storpudel, golden, labrador, border collie. Hon är mycket snäll och lugn tjej. Mamman har mer pudelpäls. 
Pappan är border collie och några procent golden.

[mitzylinnea]
3/6/14, 10:32 AM
#62

Kan sitta hela dagen: 

Mamman är jakt Labrador, Caine corso och rottweiler.
Pappan är Schäfer och jakt labrador.

Annons:
[mitzylinnea]
3/6/14, 10:34 AM
#63

Mamman Dalmatin pappa australian shephard.

vallhund
3/6/14, 10:46 AM
#64

Vad består resterande 2% av?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[mitzylinnea]
3/6/14, 10:49 AM
#65

Skriv gärna vilket inlägg du menar, om du menar min hund så ska de vara typ 16,5% eller nått de blev lättare att bara skriva 16%

Mamman är renrasig tibetansk terrier och pappa är korsning mellan cotton, shi tzu och power puff

vallhund
3/6/14, 11:01 AM
#66

#65 Många inlägg rasslade in före mitt. 16,5 x 3 blir 49,5 fattas 0,5 % till 50.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[mitzylinnea]
3/6/14, 11:03 AM
#67

Aja, men du kasnke förstår endå :)

FjantYoda
3/6/14, 8:28 PM
#68

Konstigaste jag sett (på blocket då) är nog 

Boxer/Whippet och Chihuahua/Rottweiler, fråga mig inte hur den sista blev till..

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Cahira
3/6/14, 9:29 PM
#69

Boxer/shar pei dräktig med valpar, pappa okänd. 

Hej sjukdomshistorik. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Gullan_J
3/6/14, 9:46 PM
#70

Whippet/Sankt Bernhad :/ Sorgligt då valparna fick en whippets ben och en Sankt Bernhards kropp :(

-Bättre ökänd än okänd

Luckysoul
3/7/14, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Min är en blandning mellan Jämthund, coonhound och spets =)

Det är en blandning jag aldrig sett innan jag fick min =)

Zwinto
3/7/14, 1:23 AM
#72

Jag hittade whippet och shar pei. Jag roar mig ofta och hittar alla möjliga blandningar. Senaste var papillion, chihuahua, shih tzu och smålandsstövare, drever. Det bästa i hela annonsen var: "dom är bra familjehundar men kommer även bli bra till jakt." En till! coton de tulear, papillion, shih tzu, amstaff och pudel (stod inte vilken pudel). Lite OT, men hittade en Sibirien huskey blandad med jämte/Laika. Ett år gammal som behövdes omplaceras för att den hade fått så mycke jaktinstinkt och var tvungen att springa mycket. "Men det går nog att träna bort" Det var de jag kommer ihåg just nu. :) Rolig tråd!

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Allumania
3/7/14, 8:10 AM
#73

#71 Vad söt :D Ser ur som en räv med hängöron :P

hund_katt
3/7/14, 2:12 PM
#74

Sheltie / dogo argentino valpar väntades på blocket för ett tag sedan..

'trevliga, följsamma och perfekta som sällskap' stod det i beskrivningen..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Luckysoul
3/8/14, 7:56 PM
#75

#73 Han tackar =D Haha eller hur :P

EmelieSofia
3/8/14, 8:05 PM
#76

Rottweiler/ tibetansk spaniel. Mycket lustig tycker jag… Såg ut som en black and tan tibbe på steroider.

Annons:
vallhund
3/8/14, 11:40 PM
#77

Amstaff/Ortjavka såg jag på blocket för ett tag sedan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Elin2122
11/24/15, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

tax och troligt vis labrador men inget vi är säkra på haha 😃

Rebornlady
11/24/15, 8:35 PM
#79

Bordercollie-collie-schäfer-flat-snautzer, våran tik fick dom efter en påhälsning av grannens hund.

jackiejohn
11/24/15, 9:00 PM
#80

Tax, drever, basset hound, golden, flatcoated retriver, schäfer och border collie.. En hund vi tog oss an pga mitt blödiga hjärta. Tyvärr blev han bara drygt året och då hade sjukdomar och krämpor rasat över honom under 6 månader. Vi bestämd oss för att låta honom somna in efter mycket kämpande.

spacesheep
11/24/15, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Har en 50% border collie, 25% samojed, 12.5% schäfer, 12.5% old english sheepdog här hemma. Väldigt tydligt att BC slagit igenom och det är svårt att se riktiga spår av de andra raserna, särskilt beteendemässigt.

Familjen hade tidigare en riktig vägkorsning. Kommer inte ihåg fördelningen men raserna var: svart älghund, norsk buhund, border collie, dobermann, golden retriever och två raser till jag inte kan minnas på rak arm. Världens bästa familjehund med noll jaktinstinkt. Vaktade lagom mycket och älskade att valla kattungarna. 😂Såhär såg han ut! Kände flera hundar ur samma kull och trots att de blev otroligt olika blev alla jättehärliga hundar!

thea_thea
11/24/15, 9:19 PM
#82

Känner en rottweiler/puli-blandning🤐 Tjuvparning och tikägaren ville inte göra abort på tiken(rottweilermix). Pulihanens ägare har kvar en valp, det är den hunden jag känner. Jättesnäll hund men förjävlig päls som inte går att få bukt på😕

JonnaCecilia
11/24/15, 10:09 PM
#83

Dogo argentino/amstaff/dobermann (tjuvparning) världens snällaste hund! Superlydig och väluppfostrad, dock blev ett av kullsyskonen inte "rätt" mentalt och fick avlivas rätt ung, superaggressiv… Schäfer/sib. husky/belgisk vallhund/collie. Superaktiv såklart. Krävde otroligt mycket som ung, men efter supermycket jobb av ägaren är hon så duktig. Alltid varit en väldigt glad och vänlig hund :) Tyvärr har hon varit sjuk, livmodersinflammation, hysterektomi med efterföljande komplikationer… Ca 8 år nu… Såg en häromdagen som såg ut som en blandning mellan chinese crested och chihuahua. Den var jättesöt! Cremefärgad, crested öron och nos och en del päls, men långhårig chihuahua i kroppen. Trodde det var typ ren vavva med stora öron först när jag såg den bakifrån, men från sidan (åkte förbi i bil) var det definitivt mer än så!

Annons:
Upp till toppen
Annons: