Annons:
Etikettvalpar
Läst 4669 ggr
Trin
2011-06-09 21:35

Valp från mopsförmedlingen?

Har googlat lite och hitta till mopsförmedlingen. Någon som vet hur det går till om man köper en mops från dem? Och kostar de lika mycket som en mops från Sverige d.v.s 18.000 ?

Kanske någon som köpt en valp därifrån som skulle kunna berätta lite mer hur det går till ? Känns ju lite oroande att man inte får reda på stamtavlor/hälsotillstånd/intyg från vet m.m. Men de kanske man får reda på sen ? Har de samma avelspolicy som här i Sverige ? Får man se intyg på att föräldra mopsarna är friska och är fria från mops relaterade sjukdomar?

Jag säger inte att jag ska köpa en mops från dem , jag vill bara veta mer om dem.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Annons:
[Forest]
2011-06-09 21:38
#1

har aldrig hörtalas om dom ska googla o se vad det änds är. Jag hade inte valt hund iaf utan veta bakrund och allt om man nu ska lägga 18tkr.

ElLobo
2011-06-09 21:51
#2

Jag hade heller aldrig hört talas om dem, men vem vet, de kanske är riktigt bra.

Här är i alla fall några kommentarer:

Vovve.net

Blogg

Och så länken till Mopsförmedlingen

[Forest]
2011-06-09 22:01
#3

2 var ganska bra svar. Då är det ju stamtavla o allt sånt. TS ta en funderare läs på mycket o googla lite för svar på dina funderingar ring även skk eller jbv för kolla hur många hundar som gått genom dom eller det landet osv :)

Upp till toppen
Annons: