Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 13918 ggr
Isnona
2011-01-16 03:46

Sy eget hundtäcke?

Jag skulle behöva sy ett hundtäcke eftersom inget passar till min hund, han är för kompakt ;) Det han har just nu är för stort och utslitet.

Sen ska jag få hem en fullvuxen Grand Danois i slutet av nästa vecka och hittar faktiskt inget täcke som är stort nog :/

Någon som har ett mönster eller vet vart det finns ett? Andra tips är givetvis också välkomna ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Annons:
[Yezz-an]
2011-01-16 10:08
#1

Usch, vad jag är dålig på att använda hundtäcke till mina jyckar.

Du påminde mig just om att jag borde rota fram täckena och hänga dom fint i hallen. Då är ju chansen större att täcket kommer på, än att den bara ligger kvar längst in i garderoben Skrattande

Jag väntar ivrigt på att du kommer få bra förslag på hundtäcke, då jag har liknande problem med mina hundars kroppsform.

Jag brukar köpa det som nästan passar och sedan sy om. Ofta har jag också haft turen att någon skolelev (grannens barn, sonens flickvän etc) gärna sytt ett täcke på syslöjden.

Jag tror det finns färdiga mönster att köpa i tygaffären Glad

[Forest]
2011-01-16 11:23
#2

Det ska inte vara så svårt o sy eget täcke, jag får sy om täcken eftersom våran dvärg pudel kryper ur sina. Jag tycker bensnören o svanssnöre är onödigt. Ang täcken så hittar jag hittat passande på sharpman, jag kan rek att man tar med sig sin hund för hitta passande täcke till den butiken man tänkt köpa ett täcke. Lycka till med hitta stort täcke med :D eller om du ska göra.

Noa-Nisse
2011-01-16 12:23
#3

Huttra har i stora storlekar :) jag beställde där till min grand danois och jag tog inte ens största storleken och de är jättebra!

jag har bara använt mitt täcke när det var 15 minusgrader, över det så behövs det inte. min GD är inte så himla frusen av sig :)

det borde ju finnas specialtäcken för mopsar. de är ju som du säger väldigt kompakta och korta.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Isnona
2011-01-16 17:38
#4

#3: Enligt hans nuvarande ägare så är han ganska frusen av sig och behöver ett täcke ;) Har redan kollat Huttra-täcken men hittar faktiskt inget där heller, behöver något som är 85-90. Jag kanske kollar på fel ställe?

Får väl prov-sy ett täcke av ett gammalt lakan först innan jag ger mig på ett riktigt tyg. Vill att täckena ska matcha varandra och vill även sy deras namn ovanpå, så jag tror det är bäst att "skräddarsy" varsin åt dom :)

Någon som vet vilket tyg som är bäst att använda? Fleece som innertyg kanske men vad ska man använda som yttertyg? Något vattenresistent kanske?

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

toodiloo
2011-01-16 18:12
#5

jag sydde en fleecepyjames till min tjej. Jag gjorde själv ett mönster av ett gammalt tygstycke (typ lakan) som ja inte behövde ha längre, sen sydde jag där efter bara :) Det går bra, är bara lite pyssligt!

Johanna-O123
2011-12-04 09:42
#6

Hej !!

Jag syr hundtäcken :-) Det svårt att hitta hundtäcken som passar DIN hund ! Så jag syr hundtäcken efter just din hunds mått Glad

Med eller utan ben, det får du välja ! Du får själv välja vilken färg det ska vara på täcket, och vilken färg på kragen !

Jag syr just nu bara hundtäcken i fleece, men det går att få dubbel sydd ! Ska även köpa in mera tyg, så jag kan sy vinter och regntäcken !

Om du går in på min hemsida så ser du priser m.m

Mvh (Ni är så välkomna till min hemsida !!)

Johannas Hundtillbehör
http://www.johannashundtillbehor.n.nu
Johannas-hundtillbehor@hotmail.com

Annons:
[Forest]
2011-12-04 10:47
#7

6 Jag såg inte nån bild på färdigt täcke. Du har inga blider på hundtäcke? Bra priser har du

Johanna-O123
2011-12-04 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

7 Hej :-) Bilden som du ser det är en av mina hundar, men ska precis sy på en dragkedja på den, så jag har satt fast täcket på henne med "påsnypor".

[Forest]
2011-12-04 11:36
#9

8 verkligen fint täcke, gillar att det går ner lite o även som bra hals på täcket. :)

Johanna-O123
2011-12-04 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

9 Tack så jätte mycket !! Du får säga till om du vill ha :-) Är verkligen nöjd med det också !

[Forest]
2011-12-04 12:07
#11

10 Flört

Upp till toppen
Annons: